lördag

munblåsor är obeskrivligt smärtsamt. När blåsan är som värst och jag till exempel ska skölja med Zendium munskölj så är smärtan riktigt ångestladdad. Jag får hålla i mig i handfatet för att inte krokna. Denna smärta är något märklig och jag anar att det beror på att det händer något i själva blåsan när floran förändras i munnen. På forum på nätet beskriver många att de får panik av smärtan. Den mesta tiden gör det bara riktigt ont utan denna "panik-smärta". Ibland gör blåsorna att man knappt kan äta eller prata på en dryg vecka. Oftast håller man munnen stängd så pass hårt i några dagar (pga. av smärtan då man rör munnen) så man får värk i käken och även spänningshuvudvärk.
När jag har blåsor i munnen blir jag ofta hängig och känner mig febrig. Detta leder naturligtvis till sömnsvårigheter och sjukskrivningar hos många av dem som drabbas. Det leder också ofta till irritation och dåligt humör, i alla fall när det gäller mig. Att gå i flera dagar och bita ihop käken och helst inte vilja prata med någon är påfrestande.
Ungefär 2,7 miljoner Svenskar drabbas av Afte och många sjukskriver sig under de perioder blåsorna uppkommer (4-10 dagar)." hämtar från afte.se


såhär har jag gått runt nu sen i måndags och känt, jag haaaaatar att ha två fetstora blåsor i munnen som aldrig läker. det är så frustrerande när man itne kan göra någonting för att de ska läka, jag vill bara ha bort dem nu. Så nu vet ni alla som mött mig denna veckan, varför jag låter som en alkis när jag snackar, kände att jag bhövde få ur mig det..

Kommentarer
Postat av: Tessy

Aooch, du är inte ensam om denna plåga! Håll ut ;)

2009-04-18 @ 17:06:19
URL: http://theresiast.blogg.se/
Postat av: Marie

Din stackare! jag lider med dig, men vad finns det att göra? Och vet man varför vissa drabbas? Du får ju blåsor ofta. Hoppas att du slipper dem på ett tag nu.



Kram mamma!



2009-04-20 @ 19:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0