torsdag

om jag ändå kunde få ordning på december någon gång..var visst lite konstigt formulerat men mina jobbtider i dec är inte vad de borde vara. eftersom jag måste ta ledigt två veckor i jul när jag åker hem och en vecka då vi har föreställning så betyder det nästan tre veckor utan lön och dessvärre behövde kappahl bara hjälp en enda dag i dec :/
så nu försöker jag pussla ihop det med lite jobbdagar på posten hemma istället men det är lite knepigt eftersom det är så många helgdagar och då jobbar de inte på posten. Så måste jag snart bestämma mig med eftersom tågbiljetterna börjar stiga i pris och det kan vara smart att beställa redan nu.

skönt att det iaf är helg nu :) var så otroligt trött i kroppen idag på dansen, så himla konstigt att det alltid är så på torsdagar. Vi snackade om det idag och vi har kommit fram till att vi skyller på jazzen, ja alltså att vi inte har ngn jazz på tors. Det gör oss trötta och inte lika motiverade. Vi hade iaf soft modern klass idag, stretch halva klassen pga att värmefläktsystemet pajade på ackis och danslokalerna var svinkalla så det gick inte och dansa i.

så det blir ledig helg igen, skönt men samtidigt skulle jag behöva jobba. Det är ju tyvärr lite svårt att ragga arbetstider såhär i lågkonjukturen :/ Blir iaf tvätt tid hela lördag, kan behövas med tanke på min översvällande tvättkorg.

Borde till sist ge ett stoooort BU för postens vd och hans månadslön 900 000!!! heeelt sinnesjukt, lika mycket som 45 brevbärare, och jag har jobbat som brevbärare och det är inte speciellt oansträngande om man säger så! Helt galet, jag kan verkligen inte släppa det, fatta att han tjänar 7 gånger mer än Fredrik Reinfeldt, 7 gånger mer än den person som styr hela sverige! heeelt sjukt!! Det man skulle vilja veta är väl vad han gör med alla pengar?!?

Kommentarer
Postat av: Marie

Håller med dig, verkligen sjukt galet. Reagerade som dig och undrade just vad du skulle säga om hans löner ha, ha.

2008-11-21 @ 21:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0