Sista Aktiv Ungdom avslutningen

Nu är det faktiskt över. Elva år inom Aktiv ungdom har lett till slitt slut. Det känns helt galet, enda sen jag var åtta år har jag dansat inom Aktiv Ungdom och sen jag var tretton har jag varit ledare. Det är ganska många år att spendera i en liten danslokalflera gånger i veckan samt uppvisningar varje termin.
Kan väl säga att det har varit elva fantastiska år fyllda av coola koreografier, duktiga danselever och underbara dansledare.
Men nu är det slut. I höst drar jag antagligen iväg till Linköping (om jag kommer in på Lunnevads efter att ha blivit antagen som reserv), Sthlm eller London. Kommer kännas jobbigt att bara sitta och titta på nu på dansavslutningarna efter att ha varit van vid att springa runt och ta hand om barn, byta kläder och vara nervös för alla danser. Förhoppningsvis kommer detta ske någon annan stans, för mer dans det ska det baske mig bli!!
Själv uppvisningen gick fantastiskt bra, Både speed, min showdans och ledardansen satt som en smäck. Lindas och mitt solo i början av ledardansen var riktigt, riktigt kul. Fick en massa applåder efter, alltid lika roligt.
Genrepet i lördags är ju som vanligt tio timmar uppe i idrottshallen fyllda av dansandes, bärandes av stolar, käka pizza (som vanligt), flamsa med de andra ledarna och lite mer dansandes såklart.
Men nu är det bara att ta tag i nästa uppvisning som är vår slutproduktion i skolan nästa vecka, gaaah känns lite stressat nu, det är faktiskt premiär om en vecka och två dagar :/ Men det ska nog bli bra!
Soo long!


image18     image19         image20

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0