Proud to be part of theese days

Ohh gosh Sthlm var typ underbarast än så länge denna sommaren sen Hultan.
Sheeejt, vad fruktansvärt jobbigt det var att åka hem därifrån i söndags. Känner mig alltid härligt hemma i Sthlm det är som en skön känsla som lägger sig i magen när jag rullar in bland höghusen och företagen till alla förorter. Det bara känns i hela magen att snart ska jag bo här för det här är min stad!
Tog bussen från en annan kär stad Linköping i fredags eftermiddag, kom fram till Sthlm vid kvart över sju. Möttes av sötMaja på centralstationen. Ohh helt underbart att träffas igen. Fatta vad jag saknat henne!
Vi drog iaf hem till hennes kusiner på Lindingö där hon bor över sommaren direkt. Började göra oss iordning och föra lite. Carro kom lite senare och joinade oss också, himla fuskungar som får bo i underbara staden!
Klockan tolv ungefär tog vi tunnelbanan in till slussen för att gå på Debaser. Tyvärr var det mest uteservering och inte så mkt klubbkänsla där som vi ville ha så vi drog vidare. Testade fyra andra ställen, men antingen var det sommarstängt eller andra konstiga tillställningar där så vi hittade aldrig ngn bra Hiphop klubb som vi letade efter.
Vi blev besvikna och sura så vi gick till Mcdonkan och käkade innan vi åkte hem.
På lördagen tog vi nya tag, åkte in till söder och shoppade gärnet ,iaf jag. Klänning, linne, örhängen, kjol, väska var lite jag inhandlade. Hittade tyvärr inga svarta cheapisar som jag ville ha, de varkar ha bytt till väldigt konstiga smala modeller med smal midja och utan stretch sen Maja köpte sina. Gaah vad dumt! Iaf för mig som inte är pinnsmal!
På kvällen drog vi in till stan igen, hade några ställen som vi tänkte pröva. Var lite osäkra på om vi skulle komma in bara eftersom det är tjugo överallt på lördagar. Vårt förstahand var iaf mosebacke, som skulle spela cool hip hop och r'n'b hela kvällen. Tur som vi hade kom vi iaf in, lyckades träffa två trevliga tjejer i kön in som vi gick in med annars hade det nog aldrig funkat.
Därinne var det asbra iaf, härlig hiphop hela kvällen, snygga killar, god dricka och coola kändisar (B.la träffade vi Joe i Bounce och mackan i Fattaru). Dansade som två galningar gjorde vi iaf hela natten Maja och jag. UNDERBART!
På söndagen var vi Bakis! och spenderade de sista timmarna innan jag skulle åka hem på stan. Kollade efter andra cheap monday jeans men som vanligt blir jag bara frustrerad och sur när jag kollar jeans. Hatar det!
Köpte ingenting på söndagen, fikade och käkade bara. Kändes riktigt riktigt sorligt att åka hem på söndag eftermiddagen! Ville verkligen inte! Sheejt. Kommer saknar Maja massor nu och Sthlm.
Fast Oline, jag och Maja har värsta bra planen nu till hösten. maja ska eventuellt få hyra hennes kusins kompis lägenhet i andra hand när hon ska ut och resa i ett år nu när Maja ska börja på balettakademin i höst. Och då pratade vi om att oline och jag kunde flytta upp och dela på den lägenheten med henne. Det blir asbilligt samtidigt som vi kommer kunna bi ihop och i stockholm! Helt sjuukt bra!

Jobba i måndags och idag har varit sjuuukt tungt, både reklam igår och idag! awhh asjobbigt att lägga i alla brevlådor, speciellt i fucking Bullerbyn! Awhh alla trappor, sjuukt jobbigt!
Imorgon är det hushållsreklam och torsdag vanlig reklam igen! sheejt jag orkar inte vill bara ha helg igen!

Nu verkar det inte bli ngt Göteborg i helgen heller för Ida ska jobba och Tilde drog sig ur! Baajs! Hade sett fram emot det ju, stan och Liseberg! Fick ju lön idag vill ju shooppa mer. Får ju krupp atta vara hemma med, umgås ju bara med Madde här nu när Becca flyttat och alla andra jobbar eller är i Kalmar och Sthlm :/ buhhuu. Hatar att vara hemma, trodde faktiskt inte det skulle vara såhär jobbigt att flytta hem igen efter att ha bott själv i tre år. Vill bara iväg igen! :/  Får väl åka till Lkpg eller ngt i helgen istället :) hehe. Nä nu ska jag dansa lite får krupp här, såg danserna från Bounce summercamp igår på youtube och blev helt galen. Orkar inte sitta still längre.
Soo long!


                                image50    image51     image52

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh Johanna! Saknar er så mkt! Vill också träffas ju!
Det lutar åt att jag flyttar till norrköping, om jag får ett jobb då förstås. Bara 1 och en halv timma fr Sthlm :) kramar och all kraft i sommarslitet.

2007-07-24 @ 23:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0