sug blogg

Sorry folks som läser min blogg men jag är verkligen fruktansvärt dålig på att uppdatera här. Såg att jag skrivit en inlägg denna veckan. Skärpning Lindqvist!
Jag är bara seg, trött och allmänt tråkig nu för tiden. Borde skärpa mig.
Veckan har rullat på som vanligt, jobb jobb och mera jobb. Fick dock min lön idag, 10499 kr. det du! Blev helt galet glad. Hade räknat med mellan åtta och nio. Så nu kan man leva loppan. Får ju ännu mer lön nästa månad eftersom jag har jobbat längre dagar i augusti och likadant kommer det bli i september. Känns helt overkligt att jag för första gången i mitt liv är ekonomiskt oberoende. Kan bara spara eller slösa bort mina pengar precis som jag vill. Inte tänka varje gång man tvingas ta upp plånkan, utan bara leva livet. känns galet bra.

Drog för ovanlighetens skull mit arsle till tv:n och kollade fotboll i onsdags. Har inte hänt sedan typ VM förra året. Men det var riktigt najs faktiskt. Jag kollade på killarna Nicke kollade på fotbollen haha. Ibland måste man ju offra sig för de stackars killarna som envist insisterar på att kolla på en massa män som jagar efter en boll. Synd att inte USA hade lika snygga spelare som t.ex. Portugal, det är faktiskt så att jag vanligtvis bara kollar på fotboll då Portugal spelar för att de har så grymt snygga spelare :)

Igår blev det hemmakväll med mamsen, vi kollade på Rosa the movie. Ma gaad vad söt han är Ville, haha både mamma och jag började tjuta när han stod där med rosorna i slutet. guud vad blödig jag är.
De är så himla söta de små liven.

Ikväll dårå blir det lite fääst och utgång. Maria det lilla livet ska bjuda oss tjejer i gänget på mat som en liten avskedsfest innan hon flyttar till kalmar på söndag. Tänka sig att hon ska flytta till mitt älskade Kalmar precis när jag lämnat det. Det lär ju bli ännu en anledning till att dra ner till Kalmar i höst. Har faktiskt inte varit där en enda gång i sommar. Känns jättekonstigt. Det har bara inte blivit av. Alltid kommit upp ngt annat om helgerna och så har jag tänkt "men sen när jag blir ledig kan jag åka dit i veckan och festa" Men nu när man fått förlängt på posten vet jag inte när det kommer bli av. Får väl ta mig i kragen och offra en helg snart till min gamla hemstad.

Nä nu ska jag gå och duscha och börja festa här i min ensamhet när familjen dragit ner till Borstingen för att fiska kräftor.
Soo long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0