Vårlängtan

Nu har jag visst haft en lååång paus här igen. Men livet rullar på. Skolan är såå rolig just nu, tänk om jag hade fått ha jazz fyra gånger i veckan i tre år så lycklig jag hade vart. Men jag njuter verkligen och försöker suga ut det mesta av dessa veckor innan vi är ute. Känns helt sjukt att vi bara har tre "vanliga" veckor kvar innan vi har två repveckor och sen turné!
 
Jazzklasserna är såååå roliga, tror inte ni förstår hur utvecklande det är att har K&K!! Vi kommer bli så viga och starka! 
 
Den här veckan har vi även satt igång med repen inför turné styckena och jag är med i Roger Lybecks stycke i jazzdelen. Har blivit mycket Roger nu i vår. I januari hade jag ju en veckas praktik med honom på West side story som han har koreograferat på stadsteatern som Jackie och jag var och såg i onsdags (såååå bra, lätt en av de bästa svenska musikaler jag sett!!) och sedan såg jag Jesus Christ superstar för två veckor sen som Roger också koreograferat! Verkligen superkul, repen är så roliga och numret kommer bli grymt!
 
Sen har vi fullt upp med två elevkoreograferade föreställningar som kommer gå av stapeln alldeles strax. Den första är på Moderna dansteatern aka MDT på måndag och tisdag där jag gör ett egenkoreograferat solo, (KOM OCH SEEE) och den andra är i slutet av april där jag koreograferar ett jazzgruppnummer med tre klasskompisar och är med i ett musikaljazznummer som min klasskompis koreograferar! Så mitt schema är rätt fullspeckat just nu. Har inte en enda ledig dag på typ 12 dagar i streck och i torsdags var den enda dagen som jag kunde åka hem direkt efter skolan utan, rep eller ngt annat. 
 
PUH! Men nu ska jag ta helg i alla fall till imorgon då det är rep på ackis och sen ljusrep på MDT, men det är kul och jag njuter. Hoppas bara på lite vårvärme med så är lyckan komplett!!
 
Glöm inte att vi nu finns på instagram @andsoweflyontour, där kan ni följa vår resa från rep till färdig turné 
 
'
 
 Den här koreografin har vi gjort i veckan med K&K
 
 
Och denna hintade Knut att vi skulle få göra nästa vecka, awhhhh min favvo!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0