Period 4

Nu är vi äntligen inne på sista perioden på ackis någonsin! Känns både skönt och lite läskigt. Har redan separationsproblem från mina underbara klassisar. Dock är jag väldigt, väldigt sugen på att komma ut ur det där huset som kallas Balettakademien. Jag har ju vart instängd där minst 3 timmar om dagen i fem år snart. Ska bli så skönt att komma ut, förhoppningsvis jobba, ta klasser för andra lärare på andra skolor, resa, tjäna pengar och träffa nya människor. 
 
Den största skillnaden den här perioden mot alla andra är att vi har fått välja inriktning mellan modernt och jazz. Och ni som känner mig förstår att det inte var ett så svårt val för mig. Jag har valt jazz. Det betyder att jag inte har några moderna klasser alls längre och fyra fantastiska jazzklasser i veckan med fantastiska Subjazz aka Karl&Knut. Den här veckan har verkligen vart fantastiskt. Längtar redan till måndag när vi har jazz igen. Subjazz uppvärmingar och stretchar är inte att leka med men fy fasen vad starka och viga vi kommer bli! Smärtan och träningsverken i mina hamstrings i onsdags var inte att leka med. Nästa vecka sätter repen också igång inför våra stycken till turnén. Ska bli så kul! 
 
Ikväll bli det Jesus Christ superstar och nästnästa vecka West side story! Musikalernas tid. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nathali

Hej! Jag vet inte riktigt än, är väldigt mycket inne på att söka musikallinjen på base just nu eftersom jag trivs så mycket med lärare, lokaler, omgivningen och allt. Har kollat runt lite överallt men det är i Stockholm jag vill vara. Jag har fastnat så mycket för sången vi har nu i skolan så jag blir nästa besviken när jag går in och tittar på utbildningar som inte har sång alls. Har kollat lite på balettakademins förberedande, men har hört att de inte alls är tipptopp. Och för tillfället lockar inte ackis 3 åriga så mycket just nu plus att deras audition ligger så dumt. ;/ det är så svååårt!

2013-03-10 @ 14:59:42
URL: http://inmyhappyplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0