Svansjön

Idag har jag fått dansa "Svansjön" och inte vilken Svansjön som helst utan repertoar från den riktiga uppsättningen som Cullberg gjorde med Mats Ek. Så mäktigt! Det var i klassen "Performing scills" och vi hade Gunilla Hammar som dansat i Cullbergbaletten i 18 år, sjukt! Det var galet kul, nästan så man blir lite sugen att syssla med modern dans. 
 
Eller kanske nja, tänker tillbaka på jazzklassen idag med Zain som var FABOLOUS!! Älskar hans klasser och idag fick jag fina ord från flera klassisar, blir lika glad varje gång :) 
 
 
Imorgon väntar första dagen på praktiken med koreografen Roger Lybeck på stadsteatern och uppsättningen av "West side story" ÅHH kommer bli så bra. Vi träffade Roger idag och han sa att ifall det fattas dansare ngn dag så får vi hoppa in och vara understudy och sånt samt vara med på alla rep. WIII ska lära koreografin till West side, fantastiskt! Kommer bli så underbart :) Så imorn lär jag vara lyrisk! 
 
BTW ni missar väl inte vår proffsiga hemsida till turnén HÄR, där finner ni info om oss, Balettakademien, koreografer vi ska ha och om skolan, enjoy!

Kommentarer
Postat av: Nathali

Ja det är supertråkigt att DOCH inte har försen nästa år igen. Men vi får se hur det blir när det börjar närma sig. Ska lägga så mycket fokus som möjligt på att bara var i nuet och utvecklas så mycket det går. Men tack för alla tips, jag har verkligen något att bita i till hösten och det kan jag tänka mig att du också har som snart är färdigutbildad :D Jag ska absolut gå på er slutföreställning! Hör av mig när base har sin :)

2013-01-14 @ 23:03:22
URL: http://inmyhappyplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0