Gaga

Nu är jag tillbaka i Sthlm efter en auditionhelg i Malmö/Köpenhamn. Vi åkte ned i lördags och jag hoppade av i Malmö med Alex där vi skulle sova första natten. Hade aldrig vart i Malmö innan, men sjukt fin och mysig stad med sjukt billig falafel!

På söndag morgon åkte vi in till kph för audition till Wallmans. Alla vi från min klass vi var sex stycken sökte som bara dansare så själva dansaudition var ca en timme sen var vi klara. Vi fick göra en blandad koreografi med balett och house. Dom som sökte den dagen var bara avgångsstudenter och bland dem så var vi klart dem bästa. Dagen efter skulle alla proffsen komma så vi hade inte så stora förhoppningar ändå och tyvärr fick alla vi dagen efter mail att vi inte fått jobbet..erfarenhet är allt som räknas tyvärr.

Efter att audition var klar så gick vi och käkade lunch och sen tillbaka till Wallmans för att kolla på dem som sökte till sångare som hade öppen audition. Såååå bra!! Alltså det finns så mkt bra musikartister där ute!

På kvällen mötte jag upp majsan och Karl och hennes klasskompis Signe som jag skulle bo hos och vi gick och käkade middag och drack vin, supermysigt!

Igår gick jag och Jackie bara runt och tog det lugnt innan vi åkte hem.


Idag var det back on track i skolan och nu har jag bara tre moderna klasser kvar på Ackis, nästa period har vi valt inriktning och jag har ju såklart valt jazz!! Denna vecka har vi Gaga teknik i modernt vilket är sjukt kul och för er som inte vet så har det inget med Lady Gaga och göra utan det är en modern teknik som startades i Israel av koreografen Ohad Nahiri som leder ett av världens största kompanier Bacheva dance company. Det är en fantastisk teknik där man jobbar till största delen med improvisation och att gå kroppen att känna sig flytande och mjuk, superskönt!

Bara några dagar kvar innan sportlov och nästa audition i Oslo! Kommer känna mig som värsta globetrottern efter den här våren, men jag älskar ju att resa, så det är bara greit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0