Ingen kommer någonsin skrämma oss till tystnad!

För ett år sedan vid den här tiden var vi helt obekanta med en man vars namn idag är på allas läppar Anders Bering breivik. Några timmar senare satt vi helt hålögda och med ont i magen i soffan och tittade på nyhetssändningar från Oslo och Utöya. På ngt sätt blev allting från den stunden helt annorlunda. Trots att SD, framskrittspariet och Dansk folkeparti smugit sig in i de skandinaviska regeringarna så fanns ondskan så tydligt mitt bland oss. Jag kan inte med ord beskriva hur illa berörd jag blir vid allt som har med rasism och främlingsfientlighet att göra. Avslutar med dagens finaste twitter rad från Jonas Gardell "tänd gärna ett ljus men kom ihåg att när ljuset brunnit ut är det i oss själva som lågan måste brinna" Idag tänker jag på alla dem offer som fick stå till svars för en sjuk människas avskyvärda världsbild, ingen kommer någonsin skrämma oss till tystnad! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0