torsdag

Idag har varit en riktigt bra dag! Igen, är nöjd över min vecka hittils om vi bortser från skakis måndagen. Lite träningssammanfattning.

Anatomi Precis som jag skrev om igår så hade vi anatomi imorse och jag var mer än glad. Jag älskar allt som har med kroppen och göra och tycker det är sjukligt intressant. Och det var klassen också, vi kommer ha fem anatomi lektioner på torsdags mornar i fortsättningen och idag hann vi börja med skelett och leder!

Jazz Hade en riktigt bra klass, satte nya uppvärmningen ordentligt och jobbade bra. Dessutom gick snurrarna på diagonalen helt okej, och jag gillar nya koreografin, lyriskt som alltid är fint. Försökte filma koreografin med film appen på min mobil var tydligen inte så bra så hela koreografin gick i ultrarapid på filmen men musiken lät som vanligt, konstigt?!

Balett Efter lunch hade vi balett och det var både en skola från Helsingborg och tvåorna som kollade och då skärper man sig alltid lite extra. Stången gick riktigt bra och golvet helt ok!

Kontaktimprovisation Började med kontakt impro idag och det var kul, improvisation fast med mycket kropps kontakt och tillit. Hanna och jag var fett bra partners under klassen och jag hade riktigt kul!

Efter skolan skyndade jag mig bort till stan för att där träffa en av mina närmaste vänner från högstadiet som var i Sthlm på visit. Vi har träffats kanske två till tre gånger sen vi slutade nian men att träffa henne idag var verkligen som att det hade gått två dagar sen vi träffats. Vi pratade om allt och lite till och det var så fint att träffa henne! Hoppas det blir fler gånger!

Kommentarer
Postat av: Marie

Katarina eller???

2011-01-20 @ 22:45:24
URL: http://marielindqvist.blogspot.com
Postat av: Linn

Hej Johanna! Kul att du har en blogg! :) Kan jag lägga till dig i min läs-lista?

//Linn

2011-01-23 @ 12:02:40
URL: http://linns-alldeles-egna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0