torsdag

då var äntligen besöket hos naprapaten avklarat! Skönt! Och det var som jag trodde en rejäl överansträngning i höftböjarna som troligen orsakar smärtan i knäna då den muskeln fäster i övre knät. Fick en rejäl undersökning så överansträngningen beror inte på att jag är sned eller står fel utan enbart på att jag är så mycket starkare i framsida lår än baksida och då vi står och lyfter våra stentunga ben varje dag i ca fem timmar är inte överansträngningen något konstigt. Den faktorn att vi aldrig vilar våra muskler heller utan tränar samma muskler om och om igen dag ut och dag in gör att musklerna aldrig hinner vila upp sig ordentligt. En annan elitidrottare som vi faktiskt jämförs med tränar ju olika muskler varje dag så att de får vila och byggas upp emellanåt.

Så efter en massage av mina stenhårda muskler på framsida lår som gjorde ONT!! så känns det lite bättre. Fick även en ny tid för enbart behandling av de ömma musklerna nästa onsdag och en massa rehab övningar för baksida lår så jag snart kommer ikapp. Blir några vändor på träningsmaskinen i skolan med framöver!

Annars har dagen varit trött och tung, fick sitta på baletten för att inte höften skulle vara för uppsvälld då jag kom till naprapaten. Jazzen var tung i början och uppvärmning men kom igång till koreografin, looove it! Fick fina kommentarer idag med av mina klassisar och det blir man alltid glad över :)

Imorgon ska jag samla ihop min överansträngda kropp och försöka ge gärnet innan helg och två dagars vila! På lördag ska jag träffa mina fina fina vänner för middag och vin, ska bli så kul och det ser jag fram emot så då blir man extra peppad på fredag :)


Här är ytterligare en favorit! Vaddå lillgammal unge? Så söt! Observera fingret på "städer" runt 1,25

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0