Old devil moon

Kan inte säga så mycket mer än att dagens höjdpunkt var instuderingen. Att sitta och banka på bongotrummor i en timme och en kvart gör mig uttråkad och ja ni vet väl sen innan att modernt inte är mitte favorit ämne. Idag hade vi dock Åsa som vikarie vilket var kul, alltid kul när man får vikarie och lite annorlunda i vardagen.

Men som sagt instuderingen var så kul idag, eller det är alltid kul. De där tre och en halv timmarna går så jäkla fort. Det är ju liksom som att ha en en jazzklass med bara det bästa partiet koreografi. Snart är vi klara med allt och det kommer bli fett. Det är en riktig jazz jaaazz vi gör med hattar och pardans och allt möjligt. Vi dansar till och med till en jazz låt alltså genren jazz!

En sak som jag glömt berätta som än så länge är lite hemligt eftersom allt inte är klart än, men vår klass har blivit inbjudna till ett grymt projekt i som sätts upp på cirkus i Sthlm i höst. En riktigt känd koreograf och dansare som många skulle döda för att få jobba med vill ha med oss i sin show som sätts upp på cirkus i höst. Som sagt allt är inte klart än om det ens blir av men vi har fått förfrågan vilket är helt fantastiskt. Kommer bli en jävla grej att skriva på CV:t sen och som kommer hålla mig busy från sept till november! MEN inget är klart än så jag återkommer när jag vet mer ;)

                    
           Missa inte vår föreställning på moderna dansteatern 20-22 maj

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie Holmberg

Jag kanske e ute o cyklar men jag vet ju om en redigt snygg koreograf som jobbar med en show där i höst :)) Men i vilket fall som helst så låter det jättespännande, hoppas ni får uppdraget, och lycka till med er uppvisning nästa helg! Det är bara treorna som turnerar väl? skulle va så kul om du och din klass kunde komma till Vimmerby :D



KRAM

2011-04-07 @ 00:05:55
URL: http://www.holmbergarna.blogspot.com
Postat av: Johanna

Jag tror du är inne på rätt spår Ann-Sofie! Dansaren är galet snygg och du har ju träffat honom med ;) Ja vi håller nu tummarna för att det blir av!



Ja tyvärr är det bara treorna som åker på turnè så först om två år kommer vi att bsöka vimmerby för vår avslutnings föreställning. Annars får man ta sig upp till Sthlm och kolla den 20-22 maj på vår vårshow, den kommer bli grym! ;)

2011-04-07 @ 15:52:34
Postat av: Nathali

Hej Johanna! Jag undra om du har lite tips på att hitta tillbaka motivationen igen. Ligger lite i en svaka just nu och är inte speciellt sugen på att dansa alls. Hur hittar du kraft till att jobba och stärka saker som lärarna påpekar hela tiden, jag har lite hållningsproblem med mina axlar (måste trycka bak och ner dom i ryggen) och börjar bli ganska trött på att dom tjatar och inte ser skillnad även att jag försöker som tusan för att få dom starkar och få dom dit dom ska.



Du är min stora inspirationskälla!

Skulle jättegärna vilja komma upp och kolla på er vårshow bara för att få se dig att dansa. Tråkiga är att vi har håller på att få ihop vår egen terminsredovisning och att körkortet ligger och pressar på så att jag inte hinner.



Kram Nathali

2011-04-07 @ 18:04:34
URL: http://inmyhappyplace.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej Nathali!

Jag blir så glad när du skriver att jag är en inspirationskälla för det är precis vad jag vill vara! Jag vill locka människor till dansen med att allt är möjligt :)



Jag förstår dig precis och det du beskriver är verkligen inte ovanligt alls bland oss dansare. Jag kan säga att av 4 av 5 dagar i veckan är jag inte alls speciellt sugen på att dansa. Det känns motigt, tung och inte alls så kul jag vill att det ska vara hela tiden. Och det är väl nackdelen med att syssla med det man tycker är roligast av allt på heltid att det inte alltid blir roligt. Jag tror inte att madonna alltid tycker att hennes jobb är världens roligaste heller :)



Men det svåra är att hitta motivationen de dagarna det är tråigt. En sak som hjälpt mig väldigt mycket när allt känns motigt och tråkigt är att titta på bra dansare, ta roliga klasser och hitta inspiration. Jag brukar spendera en hel eftermiddag med at kolla på mina favorit dansare eller koreografer på youtube för att känna att "ja men just det, det är ju därför jag dansar" Det är därför jag står där varje dag vid balettstången för att en dag vara där dem är! För det är inte alltid kul att dansa men för mig kommer motivationen tillbaka förr eller senare. Du kanske läste mitt inlägg i måndags där skrev jag precis om en svacka jag haft och som släppte efter att jag kollat på en dansklass med treorna där de hade mina favorit lärare Karl&Knut!



Och ditt dilemma med kritik förstår jag också! De flesta av oss får ju samma kritik om och om igen. jag har t.ex. alltid fått höra att jag inte tar ut tillräckligt fastän jag alltid tror att jag gör det. Jag försökte och försökte men jag fick aldrig något gensvar av lärare. Till en dag då jag för första gången fick en massa kommentarer om att jag gav allt och verkligen tog ut. Jag tror bara att man ska fortsätta kämpa med det man vet man ska jobba på, att vara medveten om sina svagheter är en otrolig styrka för då kan man alltid jobba på dem. En dag är jag helt övertygad om att din lärare kommer se att du jobbat med dina axlar och gör framsteg :)



Hoppas jag har kunnat peppa dig lite iaf med min lilla novell ;) Men det är viktigt att komma ihåg att det inte alltid är roligt att dansa men att man kommer tillbaka, man måste bara stå ut de där trista dagarna då allt är pest och inget funkar :)

Ska bli kul och se er snart på Aktiv Ungdom, Jimmicas ledardanser är ju grymma! Och kanske, kanske jag kan lägga upp ngt filmklipp från vår föreställning. Det brukar ju vara krångligt med lärarkoreografier för de vill inte alltid att man lägger ut sånt men annars kommer min egenkoreograferade dans att komma upp här snart :)



Kram från Johanna



2011-04-07 @ 19:08:11
Postat av: Nathali

Tack så jättemycket för tipsen. Känner igen mig i allt du skriver. Det är ju lite svårt här i linköping att få inspiration och kunna gå på kvällskurser som är roliga och inspirerande eftersom det inte finns så många som man kan se upp till på samma sätt som du gör till karl & knut och jag till dig. Dom flesta är ju i min ålder och då blir det inte riktigt samma sak. Men jag försöker så gott det går men det är svårt att fortsätta kämpa lika hårt med kritiken när man har svaka.



Skulle va jättekul om du kunde lägga upp lite klipp på saker ni gör som jag kan få kolla på. Tycker det är så kul att se vad ni gör eftersom jag också vill vara där och göra detsamma om några år! Bra och fin novell, känns lite bättre :)



Tack igen och ses om några veckor!

Kram Nathali

2011-04-07 @ 22:13:30
URL: http://inmyhappyplace.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad bra att mina tips hjälpte dig lite iaf. Men jag föstår ditt dilemma med klasser i Linköping. Ett bra tips är verkligen youtube sök på alla bra dansare du kan komma på det brukar jag göra och gjorde mycket innan jag flyttade till Sthlm. Gå in ackis hemsida och kolla efter namn och lärare eller youtuba på dem jag skriver om :) Kolla på en massa bra dansfilmer och musikaler det brukar också hjälpa :)



Tyvärr så brukar våra lärare vara lite kinkiga med att lägga upp dansklipp med deras koreografier på youtube men så fort jag får läge så lägger jag naturligtvis upp. :) Som sagt det går alltid att youtuba dem lärare jag skriver om där brukar det finnas en massa bra att titta på! Så ska jag försöka lägga upp alla tips på filmer och klipp som jag hittar så att ni kan ta del av alla fantastiska dansare som det finns där ute :)

2011-04-09 @ 12:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0