lördag

Så var det äntligen lördag och helg. Så skönt. Slängde mig i soffan när jag kom hem efer skolan igår och rörde mig inte därifrån förrän jag gick och la mig. Ikväll är det nollningsfest och officielt slut på nollningen. Fy fan vad skönt, ska bli så kul nästa vecka när man bara kan fokusera på dansen.

Igår hade vi en föreläsningen tillsammans med ettorna och tvåorna först på morgonen om anorexia/bulimi. Det var en tjej som gick ut skolan 2001 som berättade lite hur det var att ha varit sjuk själv samtidigt som hon gått en sådan fysisk utbildning och lite om hur man kan göra för att hjälpa andra. Mycket intressant och bra.
Vi fick även reda på av Jan vår rektor att alla elever på ackis har fått biljetter till genrepet av musikalen we will rock you nästa lördag! fy fan vad kul! :) Hade faktiskt tänkt köpa biljetter till den.
Nästa klass var balett och sedan lunch där vi skull visa upp våra musikvideos och det gick ändå bra. Vi hade bara övat en gång innan så vi kan ju inte säag att någon i min grupp gick in för detta så överdirvet hårt. Men som jag sa igår så vann vi delen smak i tårttävlingen som jag hade hört rykten om innan så vi ligger väl inte het fy skam till i tävlingen.
Efter lunchen var det dags för jazz igen och fy fan vad Adrienne körde med oss på stryrkan "tack gode gud att det är fredag" fick jag upprepa i huvudet hela tiden för att orka igenom allt. Den sista plankan delen var inte nådig! Sist men absolut inte minst hade vi vår första lektion i röst med en sångpedagog. Riktigt kul att vi som inte går musikal inriktningen också får röst med en pedagog. Vi kommer inte få sjunga själva för henne men i ensembel så man kan ju alltid lära sig något och hon verkar skitbra! Fick sjunga good song med Salem Al Fakir. :)
Idag ska Nicke och jag en sväng på stan. Har en hel lång lista med grejer jag måste inhandla. Och sen ikväll som sagt är det dags för nollningsfesten :) Ska bli kul. Vi ska vara galaklädda men med träningskläder som ombyte, har en känsla av att de kommer ta med oss till stureplan och låta oss göra en massa jobbiga grejer där.

Kommentarer
Postat av: Haval B Aziz

Tja!, cool blogg du har :).. Pöss på..

2010-09-04 @ 20:29:50
URL: http://havii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0