fredag

Åhhhhh äntligen lov. Jag tror inte ni kan förstå hur mycket min kropp behöver loooov. Idag satt jag seriöst och skakade efter jazzen för att jag var så trött! Shit vad jag ska VILA! Jag ska gör nada! Det ända lilla jag har planerat är att min fina mamma kommer hit tis-tor och då ska vi mysa på stan, annars NADA! Så skönt.

Sista dagen på period 1 i årskurs ett på ackis började med balett klockan nio! Awhh tidigt. Men det gick bra och jag kämpade mig igenom sista baletten innan lovet. Efter det hade vi stört lång håltimma på tre timmar som spenderades i träningsrummet med mitt lilla styrke och stretch schema som jag gör tre ggr i veckan och lite underbart skvaller från Ida i trean om hur alla lärare m.m. funkar på skolan. Älskar att höra tvåorna och treorna berätta sånt.

Efter lunch, jazz där min kropp fullkomligt var i upplösningstillstånd. Har aldrig varit så jobbigt med styrka, jag mådde illa och skakade efteråt. Sist på klassen fick vi visa upp koreografin som vi jobbat på till Pinks "Dear mr. president" och fokusera på känslan vi hade till. Anne i min klass filmade vår grupp och om hon lyckas skicka den till mig kanske jag kan smylägga upp den någon dag här på bloggen. Vi får egentligen lägga ut filmer som lärare koreograferat men ibland kan det vara kul och se vad vi gör. Vi får se...

Sista klassen innan lovet var röst som är en av mina favvisar och idag var alla på så sjukt bra humör eftersom det alldeles strax var lov. Vi fortsatte lite med "Santa Fe" från RENT som vi jobbar med just nu och sjön även den här låten nedan, vilket lyckopiller!!

Nu ska jag slappa gärnet ikväll och kolla idol där tvåorna och treorna är med och dansar ikväll :) Sen imorrn är det jobb och seeen ska jag njuta i åtta dagar av ledighet!

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0