söndag

Åh så var det äntligen advent, som jag längtat. Idag breakade jag allt som har med julen att göra. Satte upp ljusstakar, bakade pepparkakor, drack glögg och lyssnade på julmusik. Älskar att dra på det så länge som möjligt så man får längta och njuta när det kommer. Älskar julen <3

Igår tog vi en sväng på stan eftersom mamma, pappa, elina och två kompisar till mamma och Elina var på besök för Globen horseshow. När de skulle dra sig mot globen åkte jag och mötte upp Oline för en fika. Vi gick jäääätte långt från där Oline bor till enskede i 7 minusgrader. När vi kom fram var vi helt genomfrusna och så var cafet stängt. Haha vi fick typ panik för vi frös sådant, kände inte benen så vi hoppade på tunnelbanan till söder oc fikade på bio Victoria. När jag åkte hem sen var jag så frusen så jag var tvungen att ta ett bad. Så mysigt. Sen kollade pappa, jag och Nicke på "Så mycket bättre" med bästaste September och lite repriser som "På spåret" och "Grotesco" tills mamma och Elina kom hem

Så underbart lördagsnöje efter en kall dag på stan, bubbelbad, skvallertidning, vin och glögg
         

Idag har jag tagit tag i den jävla uppsatsen igen. Ursch sliter mitt hår för att det är så trist att skriva. Men nu har jag bara en sida kvar som jag tänkte skriva klart nästa helg. Efter en välbehvlig storhandling på Willys kom Oline för att hjälpa mig laga mat. Vi gjorde supergod veg lasagne som Nicke och Peder tog del av när de kom hem från badminton spelandet. Efter maten gjorde vi rikigt adventsmys med glögg och pepparkakor och ensam mamma söker. Fasen då att hon inte valde Andreas från Vimmerby :/ Vår lilla dokukändis, han var ju så kär i henne.

Imorrn börjar nedräkningen till jullov, lussespex och annat roligt i skolan. Inte långt kvar nu.

         
                                    Adventsmys med Peder och Oline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0