Something new

Har haft en riktigt bra dag idag, det mesta har känts bra i kroppen och nu är man i så perfekt form. Fortfarande rätt utvilad i musklerna sen lovet men inte lika ostabil och träningsvärk som förra veckan, perfekt! Vi kör en lite träningsdagbok på det!


Danshistoria Hade första klassen i jazzdanshistoria idag med fantastiska Hans Marklund. Var jättekul och jätte intressant. Hans Marklund är nog landets största och bästa musikal/show koreograf som har korrat det mesta inom svensk showbuisniss så det är alltid kul att träffa sådana inspirerande personer. Sen är det fantastiskt roligt att äntligen få lite jazz historia också och inte bara modernt som man typ alltid får.

Jazz hade en riktigt bra jazzdag, uppvärmningen gick fint, diagonalerna likaså och koreografin satt bra idag. Vi har fortfarande grön vecka så vi har "bara" 5 diagonaler och en koreografi att hålla reda på nu. Kände även att jag kunde fokusera mer på uttryck idag med som Val vill att jag jobbar på, det är ju inte så lätt när mycket av hans lektioner går ut på steg, steg, steg med det går framåt.

Modernt Hade en riktigt bra modern klass idag med, tiden bara flög iväg, det har den gjort hela veckan inte ofta det händer för mig på moderna klasser. Ett tecken på att jag tycker det är kul!

Komposition Hade en ren diskussions klass vilket var jätte skönt. var första klassen med Thersia Björk i komposition innan har vi haft Jeanette och Sara Fonseca. Men det gav mycket, vi diskuterade saker som vad vi själva blir berörda av, vad vi går och ser/ska se och lite sånt. Faktiskt en mycket bra och välbehövlig klass.



Som avslutning på denna dag så firade jag att jag fått extrajobbet och lite extra klirr i kassan med att klicka hem lite muskelbyggarpulver på gymgrossisten och alldeles för mycket kläder på asos.com. Men jag kunde liksom inte låta bli och unna mig när jag ska slita varannan helg på ICA framöver :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0