So you think you can dance?

Det här med dans alltså. Det är fan i mig inte lätt. Hur myckt man än kämpar och jobbar och analyserar så är det aldrig tillräckligt. det är alltid ngn lärare eller koreograf eller rektor eller någon annan person som tycker att du kunde ha gjort lite mer såhär, tänkt lite mer såhär, jobbat såhär istället eller gör det här också och du måste tänka på det här med. Min hjärna är överfull av information varje dag nya övningar, koreografi, information, uppmaningar och ändå borde jag ha tryckt in lite mer information, tränat på ngn mer övning på jazzen eller kanske gått igenom den moderna uppvärmningen en gång till, eller varför inte stretchat en halvtimme extra efter skolan för att undvika skador. Som dansare är man aldrig klar, du är aldrig fullärd och du kunde alltid ha jobbat lite hårdare. Det är en tuff bransch och jag har själv valt den. Men ibland bara ibland måste jag bara få ur mig allt det här. Ibland är jag bara så trött, så trött att jag inte ens vet vad jag vill säga med det här inlägget mer än att jag nu ska vila och hoppas på en bättre morgondag, kanske en dag där jag bara kommer skrika JAG ÄLSKAR DANS för det gör jag vissa dagar, de flesta dagar, men inte idag.

Och just det en sak till imorgon hoppas jag slippa hosta, jag orkar inte det mer nu, och sluta oroa mig för de två skräckveckorna som närmar sig med storsteg. Ja det var mycket som jag hoppas ska hända imorgon, men det är ju fredag så varför inte? Nu blev jag lite gladare, kom på att jag ska förhandsvisningen av dirty dancing imorgon, ja nu blev jag glad :)




Kommentarer
Postat av: Tess

Heja dig! Kämpa kämpa :)

Och jag kan ju avslöja att Dirty dancing var bra för dansinspirationen :)

2012-02-09 @ 23:44:36
URL: http://theresiast.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja absolut det var verkligen inspo för dansen, för den var grym ! Älskade också att ur dansensembeln så var det ju med en massa från ackis :) Och hallåå hon som spelade Penny, sååå bra. Hon var ju dock ballerina men man kan ju drömma!

2012-02-11 @ 20:02:26
URL: http://helloosaferide.blogg.se/
Postat av: Tess

Haha ja penny ja.. Lite jobbig att se på hehe :-) FÖR perfekt, tydligen ballerina OCH modell! :-)

2012-02-15 @ 23:11:38
URL: http://Http://Theresiast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0