Amelia

Jag kan inte skriva nog om hur mycket ens danshumör kan ändras från dag till dag, som dansare är man verkligen schizofren. Har verkligen haft varannan dag humör den här veckan, mitt senaste inlägg var ju inte sådär jätte postivt som ni kanske läste. Nu är jag tillbaka i samma mode som i måndags. Jag älskar dans! Idag hade jag en jätte bra dag, jazzen gick bra, baletten gick super och jag måste bara än en gång säga hur mycket jag älskar Eythan!


Jag har verkligen fått min balett glädje tillbaka, hade jordens balett down i höstas där jag för att uttrycka mig väldigt starkt hatade balett, jag kände mig usel och tyckte det var sååååå tråkigt. Nu är jag tillbaka i ngn slags nyföälskelse, tänk vad det kan göra med rätt lärare. Kommer gråta blod nästa fredag när vi har sista klassen med vår prins E.


Den här veckan har jag även fått upp ögonen för en massa nya fina moderna kompanier, även detta tack vare prins E. Som ni vet sen innan så älskar jag NDT och koreografen Jiri Kylian, men nu har jag hittat ytterligare ett kompani och koreograf som jag älskar nämligen kompaniet "La la la human steps" med koreografen Edouard Lock från Canada. Kolla in det här underbara klippet som är väldigt neoklassiskt dock men heeeelt fantastiskt från Edouard senaste verk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0