Pannkakstorsdag

Ojdå var det torsdag idag? Herreuud vart og denna veckan vägen? Och jag som inte skrivit ett inlägg sedan i söndags. Herregud nu måste jag skärpa mig med det här bloggandet. Tyvärr kommer det nog bli lite si och så med det nästa vecka med då jag repar tis-lör kväll.

Får väl bli ett snabbt genomdrag av veckan.

Måndag
sovmorgon som inte alls blev sovmorgon eftersom vi måste repa på en massa saker så fort tillfälle ges
Balett
Jazz
partnering
rep på cirkus 18-20
hem och dö i soffan av trötthet

Tisdag
fys
modernt
balett
akrobatik
rep på cirkus 18-20
hem och dö i soffan av trötthet än en gång

onsdag
dansanalys
jazz
modernt
improvisation
filmade lite dansklipp med en kompis som håller på med ett skolarbete där jag fick vara hennes personporträtt. Kan visa lite klipp ur filmen sen när den är klar om ngn vecka

Torsdag
fys
modernt
balett
komposition
första dagen där jag kunde åka direkt hem från skolan, yeeej :)

Har åkt på en överansträngning i höger sida på ländryggen med. Var hos vår naprapat Anna på öppen dörr idag. Känns som om hela rygg muskeln har dragit ihop sig och ständigt krampar och värker vad jag än gör, att sitta är olidligt. Hon kände lite på ryggen och konstaterade överansträngning. Fick rekomenderat helst vila vilket är omöjligt annars massage, varmt bad m.m. för att få musklerna att slappna av. Ingen stretch av ryggen utan istället stretcha rumpan och ta tigerbalsam men inte zon eller andra smärtstillande salvor som gör att jag använder ryggen på ett sätt som jag inte skulle göra om jag kände smärtan.

Så med den här smärtan i ryggen ska jag försöka ta mig igenom morgondagens tre klasser och första genomdraget på cirkus med publik innan jag får vila. Får be till Gud och hoppas på att det inte går över i ryggskott som Anna sa kunde hända om kroppen verkligen måste säga ifrån fysisk rörelse. 

      

Nicke och jag körde iaf pannkaks torsdag idag, det var höstmysigt :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Åh stackare så eländigt då...:( Hoppas verkligen inte det blir värre till nästa vecka då allt kör igång på riktigt. Tråkigt att vi får vänta så lnge på att se er, men den som väntar på något gott....:)

Ta hand om dig, bada och vila i helgen!!



Kram och puss mamma!

2011-09-22 @ 22:35:02
URL: http://marielindqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0