Just nu

Just nu har vi så fantastiskt underbara lärare i skolan, Lee Brummer i modernt, Julia Ehstrand i jazz och Maggie Aulin i house. Kan vi inte bara få ha det så här jämt? Tror aldrig jag har älskat jazz så mycket som jag gör nu, Julias stoooooora fjärde positioner och köttiga moderna jazzstil, I just löööve it! Vad hände med mig? jag älskar den här stilen som är såå modern? Jag vill aldrig att den här perioden ska ta slut...



Igår hade jag ett fantastiskt möte med min underbara mentor Emma Hedlund. Känns så skönt att bara få prata av sig med någon utanför skolan om allt, dansen, inte dansen, PH gigen och allt. Jag älskar att Emma har så bra svar med på alla farhagor jag har om dansvärlden och livet efter skolan. Det ger mig ett lugn som jag kan behöva när jag stressar upp mig för allt och det blir kaos i mitt huvud. Imorn ska vi gå och titta på Lenas show tillsammans, det ska bli snajsigt. Har ju inte sett den sen i september utan bara stått på scen i två månader :)




Här är ett litet smakprov på Julias stil, det är hon som kommer in 2.07 in i klippet och gör ett litet solo. Exakt den stilen kör hon på klass fast till riktigt FET housemusik som den här nedan som vi gjorde senaste jazzkombon till :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0