Popular

VAD VAR DET JAG SAADE?!?

Skrev inte jag i mitt senaste inlägg att det kommer att gå sjukt bra för Saade i år?? Tredje plats med en poäng från att bli tvåa!! I knew it! Redan när jag såg Saades framträdande första gången i mello sa jag, han ska vinna för han kan ta hem eurovision! Han hade de tre momenten som gjorde framgången, en bra artist, ett bra scennummer och en bra och catchig låt. Utan någon av dessa tre ingridienser hade det aldrig gått. Varken utan Eric, utan Benke som korrat ett sjukt snyggt nummer eller utan Kempe som skrivit låten. Kolla bara på Ungern de hade en sjukt bra låt, kanske den bästa i årets tävling men föll på en alldeles för okarismatisk sångerska och ett tråkigt, stelt nummer. Vi hade allt!

Och fy fasen vilken knäpp på näsan till alla som sa "Vi kommer aldrig ta hem det här, vi åker ut i semin. Det är ju bara sveriges barnmaffia som röstat fram det här bidragen" NÄPP så var det inte. Såklart var och är det många barn som älskar Eric Saade men låten är catchig, showen är bra och Eric äger på scen! Sen så det viktigaste av allt i mellofinalen så var det faktiskt Eric som fick mest röster av den internationella juryn och se hur det gick i eurovision sen. Jämför bara med Anna förra året som inte fick alls bra utav den internationella juryn och kom inte ens vidare till finalen. Det året sa jag förörvigt också direkt att det kommer bli första året som vi inte tar oss till final, och se jag hade rätt då med! 

      

Ett stort plus också till vinnarna Azerbaijan som hade svenska låtskrivare, svenska körare och svenk koreograf, det var ju nästan som att Sverige vann där med. Ett stort minus bara för en sångerska som inte kunde ta en ton utan att sjunga falsk utan bara stod och var snygg. Men men man kan ju inte få allt. Heja Sverige vi är bäst på Eurovison.

Och just det en sak till, lite fakta bara till er som tycker att eurovision bara vinns av baltländer och att de bara röstar på varanadra. Vi röstar också bara på varandra och de senaste åren har

Sverige kommit trea
Tyskland vunnit
Norge vunnit
Island kommit tvåa
Finland vunnit
Azerbaijan har tävlat de senaste tre åren med svenska bidrag/arister och vunnit, kommit femma och trea!

Till sist! Har haft en fantastisk helg i först Linköping hos Nickes kusiner och sen idag en heldag på Kolmården för er som gissade vart jag var ;) Bilder från det kommer imorgon för nu ska jag SOVA och ladda upp för föreställningsvecka!! Jag älskar föreställning!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0