Fredag

Sköna sovmorgon! passar på att slänga in ett inlägg när jag ändå har tid. Kom hem kvart över elva igår efter att ha jobbat efter skolan så denna sovmorgon satt fint.

Igår blev minsann en händelserik dag! Det började med skadelära som vi haft nu två gånger. Denna gång gick vi igenom allt som vi kan behövas veta inför akutskador som vrickade fötter, knä och axlar ur led, streckningar m.m. mycket nyttigt!

Fortsatte med jazz där vi först hade ett litet genomdrag från Jackie som vart på elevråd med vad de sa. Bland annat fick vi veta en stor överraskning som det varit tal om länge men som nu blir verklighet. Det ska nämligen införa termins audition inför varje läsår. Som tur är hinner det inte genomföras till nästa år men när vi går i tvåan får vi göra audition för att se om vi kan gå vidare till trean. Fy fan, fick ont i magen och blev nervös redan nu. Trodde ju att jag redan hade kommit in på den här skolan och kunde slippa sådana där ångestladdade auditions mer. Ni kanske förstår att jag är extra nervös också eftersom jag var reserv och om det är samma personer i "juryn" då så kommerjag troligtvis ha problem. Ja fy fasen kunde inte riktigt släppa det där på hela dagen och har inte riktigt släppt det än.

Efter lunch hade vi balett och sen komposition. Jag visade upp mitt solo som jag skrev om att jag komponerade i helgen. Det gick bra och jag fick fina ord både från klasskompisaroch från Jeanette! Herregud från Jeanette hon är inte den i första taget som ger komplimanger. Men hon sa att jag använt musiken jättebra och gav det som tips till de andra att man kunde göra så, då blev jag lite glad :) Mina klasskompisar gjorde förresten jättefina solon dem med, är så stolt över alla!

       

Till sist! En glad nyhet som vi fick efter elevrådet, giget som jag pratade om i höst blir av! Så nu kan jag ju avslöja vem vi ska jobba med. Och i höst kommer jag varannan helg stå på scen med Lena Philipsson plus en massa andra artister och jobba med Fredrik Rydman aka Benke som huvudkoreograf. Åhh kommer bli såå fett! Det är någonting att skriva på cv:t sen :)

Kommentarer
Postat av: Nathali

Åå va spännande med Lena Philipsson och Benke!

Förstår att du blir lite nervös inför hela auditionsaken som man måste genomgå varje termin för att se om man får gå kvar. Även jag tyckte nu att det blev lite läskigt. Men jag vet att du kommer klara det! :)

2011-05-06 @ 15:09:16
URL: http://inmyhappyplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0