Norge

Sitter här hemma i chock. Vad hände igår? Detta berör mig något så oerhört. För det första har jag blivit så nära Norge det senaste året då jag har tre fina underbara norrbaggar i min klass. För det andra drabbade det här ungdomar och barn. För det tredje var dessa ungdomar och barn engagerade och kämpande politiskt aktiva människor. Jag var själv med i ung vänster när jag var yngre och det här är helt sjukt. 91 personer döda. Jag blir tom i hjärtat bara jag tänker på det.

Som tur är är alla mina fina vänner i Oslo vid liv och mår bra, men allt är så overkligt.


Idag blir en ensam dag, alla mina vänner och pojkvän jobbar, är upptagna eller bortresta. Ska till gymet en sväng och jobba hårt. Har en del frustration och sorg i kroppe som måste ut. Sen hoppas jag att solen tittar fram här vid ett tiden, enligt väderprognoser skulle den det. Då blir det lite sol för min alldeles för bleka kropp!

      
     Jag tillsammans med en av mina norska klassvänner Tina och finska klassvän Anne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0