måndag

Är visst alldeles fantastiskt dålig på det där med mobilbloggande under skoltid. Tänkte ju ni skulle få lite uppdateringar om vad vi gör om dagarna. Men denna dag har visst gått i ett. Idag var faktiskt Rebecca ocg jag så duktiga att vi började koreografera till studioföreställningen på lunchen. Slängde i mig maten på en kvart och sen korrade vi resten av lunchen. Tyvärr är hela skolan fullbokad efter vi slutar på eftermiddagen så den enda tiden som finns att låna sal är under lunchen eller innan skolan börjar på morgonen.

Annars har dagen varit bra i övrigt så en lite träningsdagbok

Dansanalys idag pratade vi mer om status, symboler och annat inom dansen. Fick även titta på två små stycken och prata om dem efteråt.

Balett Gick sådär idag, höftböjaren gjorde ondare än någonsin typ, kan knappt vrida ut och lyfta benet ska vi inte ens tala om! Bestämde mig iaf för att ta tag i mig själv och besöka vår naprapat efter skolan på öppen dörr.

Jazz Gick fett bra idag, var peppad och pigg och hela klassen kändes kul. Vi hade även små samtal med Lottie och jag fick fina ord. Jag hade ju lottie på förberedande så hon såg ju mig för länge sen och hon tycker att jag har utveklats väldigt mycket och att hon tycker att jag verkligen är en dansare nu mot vad jag var då. Plus att jag jobbar med mina spärrar som är att våga ta ut och släppa hållning m.m. och att jag gjort framsteg på det på bara de få veckor vi haft Lottie. Kul! Då blev jag glad!

Modernt Tog visst ut all energi på jazzen så jag var trött, ont i höft och knän, men kämpade på. Fick en supersvår koreografi av Sara som vi ska fortsätta med imorgon. Kul, men svår.

Fick äntligen tid hos naprapaten idag på öppen dörr och hon rådgav mig direkt att boka en hel tid hos henne eller någon annan naprapat för en hel genomkoll för att se vad som orsakar smärtan i höften och knäna. Hon trodde på överansträngning eller inflammation och då behövs behandling och rehab. Dock trodde hon inte det var ngt allvarligt eftersom det kommer och går och byter knä hela tiden så jag får hoppas på något som kan behandlas. Har bokat tid på naprapathögskolan nu där det är lite billigare så jag snart för en lösning på det här.

Nu halv åtta hos mig och MAAAAT!

        
      Såhär underbart såg det ut när alla intog dansgolvet i lördags på streetstar

Kommentarer
Postat av: Nathali

Va jobbigt att det krånglar för dig nu när du kämpar så mycket. Tycker du är stark som fortsätter och inte ger upp för att det gör ont! Håller tummar för att det löser sig snart!

2011-01-31 @ 22:11:39
URL: http://inmyhappyplace.blogg.se/
Postat av: Marie

Vad bra att du äntligen tagit tag i ett naprapatbesök. Hoppas nu att du får ordning på höft och knän...blir ju lite orolig för dig hjärtat. Ta hand om dig!!



Kramar mamma!

2011-01-31 @ 22:19:23
URL: http://marielindqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0