fredag

Ja som jag skrev om i förmiddags så hade vi barockdans idag på schemat. Och vad ska jag säga? Mja vet inte riktigt vad jag tyckte. Det var mest segt tycker men väldigt imponerande att läraren kunde vara så otroligt passionerad den dansstilen!

Efter lunch hade vi jazz som tyvär gick lite sämre än igår. Kändes som min kropp gick på sparlåga, inte mycket energi kvar. Uppvärmningen var tung, snurrarna på diagonalen satt inte alls som igår och koreografin satt inte riktigt idag.

Sista klassen för dagen var en av mina favvo lektioner i veckan nämligen sång och FAN vad vi sjöng bra idag. Vi sätter stämmor på "Håll mitt hjärta" med Björn Skifs och idag blev jag nästa tårögd när vi körde igenom låten. Vi låter faktiskt riktigt proffisionella. Damn we are good!

Just nu taggar jag gärnet för streetstar imorgon i Solna. Vi ska gå några från klassen och det är för er som inte har hört talas om streetstar så är det skandinaviens största streetdance tävling/festival. Dansare från hela världen kommer roch tävlar i battles i alla olika street stilar som bl.a. house, vouging, wacking, new style och commercial. Åh ska bli så kul! Så håller jag en extra tumme för Sofia i trean som tävlar i wacking där amazing Benny Ninja sitter i juryn. Benny Ninja har bl.a lärt tjejerna i Americas next top model att posera!

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0