måndag

Jag räknar ned dagarna och timmarna nu till SPORTLOV! Fy fasen vad skönt det ska bli! Min kropp är typ död av sex timmars träning om dagen! Vi håller ju också på och repar till våra stycken på studioföreställningen i april vilket betyder ännu mera träning per dag! På torsdag måste jag gå upp vid sex för att vara på skolan åtta och repa en timme innan skolan börjar! härligt! Alla skolans salar är nämligen bokade efter att vi slutat varje dag vilket betyder att de enda tiderna vi kan repa är innan skolan, på lunchen eller helgen. Eller som idag då vi hade tur och fick en sal direkt när vi slutat i en halvtimme!

Men nog om det, vårt nummer kommer bli så grymt bra, idag hann vi nästan korra färdigt! You gonna love it! Tänk er big spender, klackar, höga kickar, en mystisk väska, snygga ben i nätstrumpor ja ni fattar.. It gonna kick ass!

Idag hade jag även ett givande samtal med min jazzlärare, vi har bara henne fram till lovet i jazz sen blir det ny lärare så vi skulle ha ett samtal för att summera upp period tre. Vilket var väldigt bra. Vi pratade mycket om att jag inte vågar släppa kontrollen för att jag är rädd att det ser slarvigt ut och mina jobbiga tankar jag haft om att jag kom in som reserv. Dessa tankar har jag bråttats med mycket eftersom jag känt mig som den sämsta i klassen och att jag kanske inte var värd min plats. Men Lottie sa att det handlar så mycket om oenighet i juryn och eftersom hon inte satt med i juryn i år och såg vår audition så skulle hon aldrig gissat att jag var reserv. Så det som är positivt är ju att jag blir sporrad av det och ska träna ännu hårdare och verkligen visa att jag är värd min plats och inte sämre än någon annan. En tjej i trean som jag tycker är GRYM kom in som femte reserv det året och nu är hon typ den bästa i den klassen. Hon är en av tre stycken som redan fått jobb i ett kompani! Lottie sa även att eftersom hon såg mig på förberedande tyckte hon att jag har gått från en duktig danselev till en medveten och hårt tränande dansare!

Så ja en lång text som jag ska sammanfatta med att jag mådde bra efter vårt samtal och att jag är jäkligt sporrad att jobba hårdare och fortsätta på det jag påbörjat den här terminen för att bli så bra som möjligt!

Men först ge mig lov så jag får viiiilaaaa...

       

Kommentarer
Postat av: Nathali

Jag tycker du är grym Johanna som kommit så långt som du har. Jag skulle göra allt för att bara få en reservplats över 20 på balettakademin, bara dom ser mig. Jag håller tummarna för dig varje dag och jag kommer gå på alla dina föreställningar, workshops och sånt efter du gått klart 3:an när jag själv bor i stockholm och går på BA förhoppningsvis :D

2011-02-22 @ 15:22:53
URL: http://inmyhappyplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0