fredag

Idag har jag verkligen haft en BRA dag i skolan! Älskar när jag kan skriva så men allt har verkligen funkat idag! Höften kändes bättre förhoppningsvis hjälpte massagen mina muskler att slappna av lite. Baletten gick suer duper bra idag, jazzen likaså och sista klassen idag var UNDERBAR!

Alltså idag hade vi ingen sång utan vi hade istället staging på den musikallåten vi jobbat med på sången. Staging betyder att man sätter en dans, koreografi eller platser i en sång i t.ex. ett musikalnummer. Vi har jobbat med låten It's hairspray från just musikalen Hairspray och idag fick vi koreografi av vår jazzlärare Lottie. Åh vad jag var glad, det var så kul :) Kände verkligen en stor längtan efter att få jobba och stå på scen, skulle ju inte sitta helt fel med en musikal! Nästa vecka ska vi börja sjunga låten samtidigt som vi gör koreografin, idag gjorde vi bara till låten på skiva och mimade! Det är sjukt svårt att sjunga och dansa samtidigt kan jag lova, men en fantastisk utmaning!

Nu längtar jag tills jag får stå på scen ännu mer! Den 16-17 april smäller det för mig i år och senare även den 20-22 maj då vi har föreställning på moderna dansteatern i Sthlm! och idag fick vi även veta att vi kommer få instudering till den föreställning av ingen mindre än Eytan Sivak! Awhh jag hoppas och ber att jag får vara med i hans nummer!


  

Kommentarer
Postat av: Marie

Åh vad roligt att höra att du äntligen haft en riktigt bar dag...:) Hoppas att det blir bättre nu och kanske ännu bättre efter behandlingen nästa vecka..

Kramis♥ hoppas på en bra helg!

Hälsa Nicke!!!

2011-02-05 @ 19:53:38
URL: http://marielindqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0