Have no fear

Ska snart iväg på en södervisit med mina fina klassisar och danskollegr i "Big spender" Rebecca och Tina. Vi ska inhandla en massa smink och rekvisita till vårt nummer som har premiär på balettakademiens studio fyra på lördag! Kom, kom kom! Jag ska även ínhandla ett par hängslen till Lotties jazz nummer till vår andra föreställning i maj och till sist ska vi springa och leta second hand fynd, jag är på jakt efter en bomberjacka!

En liten sammanfattning om gårdagen först bara.

Balett efter en välbehvlig sovmorgon började dagen med balett. Jag har ju egentligen träningsförbud men tänkte vara med på stången och ta det lungt på golvet. Av någon konstig anledning är nu min kropp superpigg och har hur mycket energi som helst bara för att jag inte får köra full ut hur irriterande är inte det?? Själva klassen gick usperbra har inte känt sådan dansglädje på länge p.g.a. min trötta kropp men idag var den med mig!

Jazz Likdant var det på jazzen, jag var supertaggad och pigg men fick hålla igen eftersom jag egentligen inte får hoppa oh springa. Älskar koreografin vi gjort nu med Therese, hon har verkligen min stil på koreografier. På slutet fick vi visa upp tre och tre för varandra med självaste Knut från subjazz som var med och tittade, men det gick bra trots att jag inte får ta ut allt.

Sång Avslutade dagen med sånglektion som alltid är en av veckans favorti klasser. Igår sjöng vi "Seasons of love" från musikalen Rent.



Kan inte sluta lyssna på den här fantastiska låten. Hoppas, hoppas subjazz kör den koreografin nästa vecka på deras klasser som jag SKA ta då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0