Bli en dåre

Måste bara berätta om den sjukaste, coolaste, kontigaste, häftigaste, mest annorlunda föreställningen jag varit på i mitt liv som jag och klassen var och såg på igår. Vår konstlärares fru är chef på Teater gilijotin som "Bli en dåre" spelas på och klassen fick biljetter till helgens föreställning för en mycket billig peng och pasade såklart på att gå.

Såhär står det om pjäsen på hemsidan

Var går gränsen mellan kreativitet och galenskap?
Är Du normal?

Bli en dåre! är en helt unik teaterföreställning som pågår varje helg på Teater Giljotin under våren-11! Föreställningen pågår i hela teaterhuset - ibland till och med ute på gatan. Blandningen mellan skådespeleri, improvisation och gästartister gör varje föreställning unik och ett liknande teaterexperiment aldrig tidigare gjorts i Sverige

Projektet är baserat på en pjäs skriven av Kia Berglund som pågår under hela helgen men är uppdelad i 4 olika avsnitt. Varje avsnitt kan ses fristående men självklart finns också möjligheten att se alla 48 timmarna – antingen i ett sträck eller uppdelat på olika helger under spelperioden.



Ja som ni förstår så var det ju en lite speciell uppevelse att gå på den här föreställningen. Man fick vara på dårhuset sitta i deras rum, prata med patienter, läkare, vara med på samtalsterapi och t.om. gå på anställningsintervju. Ja vissa av fick rollen som läkare och då fick vi först gå på intervju hos överläkaren. Hela föreställningen som var fyra och en halv timme lång var helt fantastiskt. har aldrig varit med om liknande och jag skulle tipsa alla som har möjlighet att gå på föreställningen att göra det! Kan vara det mest märkliga med fantastiska skådespel jag sett.

Lite bilder från föreställningen jag hittade på google

 

 

 

och youtube klipp







Kommentarer
Postat av: Syster Karin

Underbart!!!!!!! Kul att du gillade föreställingen

2011-04-05 @ 22:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0