torsdag

                      

Fortfarande trött trött. Min kropp värker, behöver vila. Mina hals har börjat bli jobbig och den jävla hostan går inte över. Jag måste nog gå och kolla upp det dä någon dag när jag har tid ;/ Idag har jag och min kropp kämpat mig igenom en dag med 6,5 timmars träning. Awhh torsdagarna kommer bli tuffa!

Dagen började med floor technique med James där vi fick rulla på golvet haha. En massa golvövningar både styrka, värma upp kroppen och en massa stretch. Superskönt för jag var så sjukt trött imorse.
Dagen fortsatte sedan med en om möjligt tuffare jazzklass med Adrienne än igår. Fortsatte på koreografin också, I love it!
första lunchen sen på veckan som vi fick sitta ner och ta det lugnt hela lunchen utan att behöva redovisa något för tvåorna. Tyvärr fick vi inte ngt resultat från tårttävlingen men en fågel har viskat i mitt öra om att vi vann delen smak :)
Efter lunchen blev det en balettklass i största salen, så skönt med space. Vi är ju 30 personer i min klass så det kan lätt bli trångt och instängt i de annars ganska små salarna.
Sista klassen för dagen var sedan improvisation med ingen mindre än vår rektors fru Åsa Åström. Jag hade ganska låga förväntningar innan klassen, tänkte väl att ja nu blir det sån där flummig modern impro igen som jag har så svårt för. Men det var riktigt roligt. Vi blandade massa övningar som att gå runt i rummet, stanna när andra stannar och titta någon i ögonen och senare flörta med den man får ögonkontakt med. Sen improvisera en dans när man stannade. Vi fortsatte sedan med en lång impro där vi blev indelade i grupper och fick en varsin plats i huset där vi skulle fritt improvisera i tolv minuter. Min grupp fick entren. Var sjukt kul faktiskt fem pers som stog och trängdes vid entren och alla som kom in kollade lite misstänkt på oss. Men det roligaste var nog den gruppen som fick improvisera i hissen :)

Efter skolan stannade min reggae grupp kvar och fixade för vår musikvideo som vi ska visa upp imorgon. Nu blir det nog ganska bra imorgon, hoppas vi ligger bra till i tävlingen.

Kommentarer
Postat av: Marie

Oj oj oj, ingen lek det där med ackis hörru... Men jag förstår att det är toppen, vad mycket ni får göra... Men det låter verkligen inte bra att hostan it ger sig det måste du bara kolla så du inte blir liggandes en längre tid. Ta hand om dig nu älsklingen min♥



Kram mamma!

2010-09-02 @ 22:39:10
URL: http://marielindqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0