Tisdag

Trött som ett as är jag. Haha känns som jag börjar varje inlägg med hur trött jag är, kanske verkar som jag inte gillar att gå på skolan men tvärt om. I like it rough! Jag har alltid älskat att jobba hårt för jag vet att det ger utdelning. Så därför tycker jag på ett sätt att det är skönt att vara trött såhär på kvällen för då vet jag att jag har jobbat.

Igår började vi dagen med danshistoria fortsatte sedan dagen med tre fysiska klasser, balett, modernt och jazz. Vi hade vikarie på moderna eftersom jag nämnde förra veckan skadade sig vår moderna lärare Kerstin på klass och kan fortfarande inte dans på höften så vi fick köra impro med Åsa som vi också har i just impro. Like it big time! På jazzen fick vi visa upp koreografin två och två för varandra och ge bra och dålig kritik. Mycket lärorikt sådant där både om sig själv och andra. stannade kvar en timme efter skolan i träningsrummet och stretchade. Malin körde mördar stretchen på mig fy fasen vad ont det gör. Ska visa en dag hur den går till, inte kul! Vi var sjukt många i träningsrummet igår så ett tag låg min fadder Ina med huvudet i Idas rumpa när hon fick sin mördarstretch.

Idag började vi med DAF test vilket betyder att man mäter sin kondition i syfte att vi ska se förbättring under årets gång. Man gör samma test två ggr per år alla tre år med förhoppning att man får bättre kondis. Själva testet går ut på att man gör olika dans och aerobisc övningar i tjug minuetr samtidigt som det blir tuffare och tuffare var fjärde minut. Under tiden har man en pulsklocka och får gradera varje övning på en skala 6-20 hur jobigt det är.
Mitt test gick över förväntan faktiskt, trodde jag skulle ha skitdålig kondis men tydlingen hade jag ganskra bra puls. Får hoppas man blivit bättre sen till våren.
idag hade vi en annan vikarie i modern Malin Wiskari. Supermysig tjej och vi gjorde roliga grejer. Roligaste var nog att vi fick göra koreografi. Det är inte så vanligt att man gör det i modernt annars.
Efter lunch hade vi balett och sist teater som precis som förra veckan var askul :) fick fortsätta en massa impro övningar och bl.a. sätta ihop en improviserad scen där vi bara fick använda tre meningar "Jag känner för att döda nån", "Imorgon är det onsdag" och "Det här en sak mellan dig och mig Kenneth" Vilket kunde resultera i ganska sjuka och grymt roliga improvisationer. 


  Från nollningsfesten Helle och Tessan
                                      
       
      En suddig Richard
                                      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0