söndag

Sitter och tittar på lite klipp från we will rock you på internet. Damn vad de sjöng bra igår. Ja skådespeleriet vill jag knappt gå in på för ja det var bland det sämsta jag sett. Manuset kändes mest som utfyllnad och skämten var vedervärdiga, skrattade inte en enda gång. Men fy fan vad bra de sjöng! Det kändes verkligen att de hade satsat på bra sångare till denna musikalen och det var helt rätt. När man sjunger queens låtar ska man kunna sjunga och det gjorde ALLA i den här musikalen. Sen har ju jag så svårt för överspelande som faktiskt alltid är i musikaler. Rös varje gång de öppnade munnen, så bra! Så ja man får väl inte klaga på skådespelet då för de kunde ju faktiskt sjunga och de är inte alltid vanligt i muskal världen idag. Vi hade en lite diskussion om det där på teater klassen i tisdags om att det är så förbaskat tråkigt att de idag tar in vanliga skådisar typ claes malmberg, sissela kyle m.fl. till huvudroller i musikaler för att dra publik. Jag tycker verkligen det är ett hån mot hela genren musikal, för det är ju det det är musikal vilket betyder att de ska sjunga och då gärna bra. Vi utbildar ju super många skitduktiga musikalartister varje år i sverige varför ska de vanliga skådisarna ta deras jobb då? Nä det där gillar jag inte alls. Det var det som var det bästa med we will rock you att det var inga kända artister men de kunde fan sjunga! Så gillar ni Queen och musikaler se we will rock you, chills säger jag!

På dagen hade vi avskedsmiddag/fika för finaste Maja. Kommer bli så tomt när hon åker :/ Buhuu. 

                                 Oline spatserar på gärdet
                                        

                                        

                                              Hjärtat
                                         

                                        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0