onsdag

Åh har precis tittat på Berg flyttar in, så bra. Skulle så gärna vilja vara kompis med Carina Berg hon verkar så rolig :)

Veckan har annars rullat på snabbt, snart blir det flytt. Har lite blandade känslor angående det. Dels för att jag inte vill flytta från söderort och fina skarpis dels att lägeheten vi ska flytta till inte är riktigt lika fin som den vi bor i. Men man får väl se det postitiva förstahandskontrakt och 800 spänn billigare hyra i månaden är ju inte fy skam.

Dagens dansdag har bestått av först musikkunskap sen modernt, lunch och jaz där vi fortsatte på den underbara koreografin, just love it. Får sån energi av låten att jag orkade köra stenhårt hela klassen fastän kroppen egentligen skrek VILA! Körde en stenhård armstyrka med i uppvärmningen där man skulle stå två och två och en stod mot en vägg och den andra trycker emot med hela kroppstyngden samtidigt som den som står mot väggen ska pressa armarna ut och sen in, sjuuukt tungt och svettigt!

Sista klassen för dagen var street där vi äntligen äntligen fick börja med koreografi :) åh det var så kul! Lektionen bara sprang iväg och jag ville aldrig sluta. Så skönt med den där street lektionen varje onsdag som får en att tänka på ngt annat än teknik någon gång.
Efter skolan stannade jag kvar i träningsrummet en timme och stretchade. Så bra att stretcha där för då får man en massa bra tips från de duktiga treorna om bra stretch övningar. Det var där jag fick mördarstretchen ifrån som Therese gjorde på mig idag. Ina min fadder hjälpte mig även med hur jag ska stretcha min split eftersom jag är så ovig där.

                                              Min fina klass <3
         
               
                                                therse och anders
         

                           balettstång vid en busshålplats på nollningen
         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0