torsdag

Hej alla glada, hoppas ni är det för det är tyvärr icke jag. Jag blir så arg och trött på min kropp som än en gång för tredje gången på mindre än ett år åkt på hosta. Som jag skrev i tisdags så var jag hemma från skolan för att jag kände av halsen men trodde det skulle gå över. Halsen gjorde ont även igår så jag åkte till skolan men satt alla klasser och kollade. Idag trodde jag äntligen att det skulle gå över men tji fick jag när jag istället vaknade upp med hosta igen. Awhhh jag hatar det, de andra gångerna jag fått hosta i år så har det inte gått över på typ fem veckor bara för att jag inte kan hålla mig ifrån träningen så jag lär väl vänta samma sak denna gång eftersom jag inte kunde hålla mig ifrån dansen idag. Vi hade nämligen först yoga imorse som jag verkligen ville vara med på och sen vikarien Therese Fernström som jag också sååå gärna ville vara med på eftersom jag hade hört rykte om att det skulle bli lyriskt.
Ja så som sagt jag var med och det gjorde nog inte saken bättre. Jag satt iaf på baletten och på impro så hade vi långt snack idag om bl.a. yrket dansen hur vår lärare har klarat sig med jobb och vad hon gjort m.m. men även dansen i sig hur den utvecklar sig idag med olika stilar och hur man tränar m.m.

Blir även fundersam hur jag ska göra med vår föreställning i jul. Vi kommer antagligen inte att få någon lärarkoreografi att vara med i och då återstår bara egna nummer. Jag är lite sugen på att koreografera något men de flesta i vår klass är redan uppbokade på andras koreografier så jag har inte hittat någon som vill vara med än och jag vill inte göra solo. Känns ju tråkigt att inte vara med liksom, man vill ju ta alla tillfällen som ges att stå på scen. Men det löser väl sig. Det är ju inte säkert att ens koreografi kommer med ens eftersom det är lärarna som bestämmer vilka som ska vara med.

En sak som iaf lättat upp mitt sinne idag var ett jättefint mail från Linda som är mamma till Siri och Lea som jag var barnflicka till i våras. Hon undrade om jag ville komma och vakta barnen lite i höst om det går ihop sig. Så skrev hon så fint om att hon tänkt på mig och ville jag skulle komma och hälsa på och att Lea alltid pratar om mig när hon ska dansa. Åhhh blev alldeles varm i hjärtat och fick tårar i ögonen för jag saknar dem så mycket. Siri blev ju ändå min lilla bebis, åhh skulle vara så kul om vi kunde få ihop det så jag fick passa dem igen :)

                                                               
         Världens sötaste Siri med världens sötaste Parvel byxor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0