tisdag

Oj oj vilken dag. Tror minsann det har varit den tröttaste dagen hittils på ackis. Jg tror aldrig jag har behövt kämpa så mycket för att orka igenom dagens klasser fys, modernt, balett och teater. Jag var ordagrant svimfärdig flera gånger. Min kropp behöver loooov nuuuu! Min rygg är helt fucked up, tror bestämt jag har åkt på en översnträngning för det krampar och bränner så fort jag ska försöka använda mig av ryggen, och det är ganska ofta.

Dagens teater klass var iaf mycket intressant. Hela klassen gick ut på ca en timmes improvisation där vi skulle improvisera utifrån att vi helt plötsligt vaknade upp i rummet tillsammans med alla andra som man aldrig hade sett förut och man hade aldrig varit i rummet innan. Mycket, mycket intressant. En imporvisation som mer och mer utvecklade sig till en lång skräckfilm. I slutet när Therese kom in i rummet utan uttryck var vi så sjukt rädda på riktigt och flera i klassen blev helt tagna. Tänk er själva att vakna upp i ett rum ni aldrig varit i innan tillsammans med tjugo andra människor ni aldrig sett innan, ganska scary och det var precis vad det blev. Under tiden fick vi in lappar och en gång kastade vår lärare in en tejprulle som fick hela klassen att hoppa tre meter av rädsla. Sjukt galet men sjukt lärorikt. Blev galet lättat när vår lärare avbröt improvisationen och vi fick prata av oss.

Efter skolan åkte jag, Carola, Evelyn, Richard och Therese till dansens hus och såg Alexander Ekmans "A study of entertainment" med Cullbergbaletten. Sååå bra! Gud jag var helt överväldigad. Har svårt för modernt ibland men denna var så så bra! Inte alls som andra Cullberg verk och det tack vare fantastiske Alexander Ekman. Och herregud snubben är 26 år! Sjukt! Ja jag blev verkligen imponerad för det var verkligen fantastiskt, rolig, sjuk, häftig, dansant och bra föreställning. Och precis som Ann-Sofie kommenterade i mitt förra inlägg så kravlar det in en naken man med Elvis mask på sig i sista scenen, sjukt kan tänkas men otäckt bra! Så om ni ska till Sthlm imorgon eller befinner er här se den för den går sista dagen imorgon.

Nu sängen och uppladdning för ytterligare en sjukt tuff dag!



                                                         Cullberg
               

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie Holmberg

Åååå har velat se den, fått så mycket bra recenssioner. Kommer till Linköping 8/11....kanske får bli så :)) Helt galet att han bara är 26 ju!!



Kram

2010-10-27 @ 08:50:48
URL: http://www.holmbergarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0