måndag

Då var det bara fyra dagar kvar innan höstlov. Åh min kropp hade verkligen behövt det denna vecka. Har jätteont i höger ryggmuskel, och tror bestämt att den håller på och bli överansträngd eftersom den nästan krampade idag på baletten. Men som sagt bara fyra dagar kvar.

Idag började dagen med danshistoria där vi fortsatte prata om Merce Cunnigham och fick även se ett vrk som han gjort som heter "points in space" och efter det ångrade jag mig nog lite i om att jag vill göra mitt arbete om honom. Fy fasen det var inte bra. långtråkigt, odynamiskt, inga uttryck och nån jävla provocerande andings/host ljud i bakgrunen. Nej ibland har jag så svårt för modern dans.

Baletten sen kämpade jag mig igenom. Stången gick bra men sen gick kraften ur mig och har tyvärr fortsatt så hela resten av dagen. På jazzen och moderna sen hade jag inte mycket energi kvar. Det roligaste var väl att jag gjorde "snygga" spring 80-tals steg enligt Adrienne. Jag som hatar allt från 80-talet gjorde tydligen det bra.

Imorgon ska jag och fyra klassvänner gå och se cullberg på dansens hus. Det är Alexander Ekmans "Tre verk" som vi ska se. Har hört att den ska vara mycket bra av några frå klassen. Hoppas det inte är för konstigt bara, jag har ju som sagt svårt för det.

                   

                   

                   

                   

                   

Några bilder från klassfesten som jag lånat av min klassvän Tyra

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie Holmberg

Ååååå så kul, vill se den, han verkar så rolig, tror det är denna föreställning det rullar in en naken man på scen, graciöst typ, men ändå... hahaha :))



Kram!

2010-10-25 @ 22:41:42
URL: http://www.holmbergarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0