onsdag

Snart sängen men först ett litet kort inlägg om dagen.

Första klass var musikkunskap där vi mest gick igenom teori idag om olika taktarter samt trioler m.m.
Fortsatte med modernt och tredje klassen med Sara. Börjar mer och mer komma in i hennes stil igen. Dock kör hon fortfarande mest golvningar och jag var så sjukt trött sen gårdagens fysklass med vikarie som bestod av typ 30 min bara lår övningar så idag var det tungt att ta sig upp och ner från golvet.

Efter lunch var det äntligen dags för den efterlängtade jazzklassen med Emilio perreli. Och ja han var precis så bra som alla säger att ha är. Skön och ganska intensiv uppvärming dock var penchè delen helt sjuuuuukt jobbig. Inte lika mycket armhävningar och situps som Adriennes så där får man nog ligga i lite själv och man vill ha kvar de musklerna som man fick med A. Diagonalerna bestod som man hört av typ bara snurrar, snurrar lite mer snurrar och så hopp. Som vanligt suger jag på hopp och får alltid ont i magen innan vi ska göra dem föra alla i min klass är så bra och så viga så jag ser ut som en nybörjare eller gammal tant när jag försöker mig på dem. Men man måste ju ta tag i det som man är dålig på och förhoppningsvis kommer jag bli lite bättre efter Emilios klasser.

Sista klassen för dagen var den improklassen jag iaf hade fasat för. Vi hade i måndags fått reda på att vi skulle få ha den konstiga impro killen som jag berättade om att vi hade för ett par veckor sedan. Trots att tvåorna klagat så mycket så att han fick sparken så ska vi tydligen ha honom ända fram till jul ändå. Och ja jag blir besviken och jag blir irriterad och även fast man kan göra det bästa av situationen som många i klassen hävdar så är jag ändå där på en utbildning för att jag ska bli så bra som möjligt och som jag faktiskt betalar 20.00 kr per termin för så blir jag irriterad och arg över att vi ska ha en teater lärare i dansimpro som aldrig har dansat! Jag får liksom inte ut något av det och jag ser inte vad det ger mig. Vi improviserade 30 min av en en och halv timmes klass! Jag vill ju ändå känna att jag ska utvecklas som dansare på dessa klasser, för det är väl det som är meningen med denna utbildning? Någonstans känner jag ändå att man kanske måste säga ifrån och tänka på vad som är bäst för en själv och hur man kan utvecklas så mycket som möjligt. Jag tycker det är ganska dåligt av Jan också som faktiskt dels somnade på en av hans klasser för att den var så tråkig och har frågat oss vad vi tycker om honom, fått svaret att han inte är bra som dansimpro lärare och ändå ha kvar honom när han fick sluta hos tvåorna?
Ja ja får väl se vart det leder. En diskussion tycker jag af att vi ska om det med Jan.

Det får bli allt för idag för nu ska jag soooova så jag är utvilad för morgondagens klasser mental träning, jazz, balett och komposition. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0