måndag

Oj oj vilken dag, skadedagen säger jag bara. Känns som jag är skadad i hela kroppen eller skadad, överansträngd snarare så jag får nog försöka ta det lite lungt i veckan även om det är röd vecka.

Dagen började iaf med danshistoria vilket var seeegt. Vi kollade på en lång film om Laban, Mary Wigman och Jooss. Herregud trodde jag skulle somna flera gånger, var såå trött!

Forsatte med balett och denna vecka har vi samtal med Katarina så alla i klassen hade fått en övning var som vi skulle göra och lära ut till de andra. Richard och jag hade adagio/lyft vid stången. Gick mycket bra och var en trevlig klass. Alla är verkligen så duktiga och ambitiösa! Började känna av mitt knä rejält och kunde inte rikitgt stå rakt på vänster benet då det bara hugger till i knät, första överansträngningen.

Efter lunch hade vi modernt och där kom andra överansträngningen. Vi jobbade jätte mycket med en massa armgrejer på golvt som typ en street freeze fast lite annorlunda och mitt i en övning så bara låser sig min underarm. Kändes som hela muskeln brändes och krampade. Riktigt obehagligt, och resten v klassen gjorde det ont och strålade ut i handen. Gissar på att det är en överansträngning där med då det fortfarande gör superont bara jag lyfter handen.

Sista klassen var vår första akrobatik klass vilket var superkul men jättesvårt. Jag har aldrig sysslat med gymnastik eller något liknande samtidigt som jag är ganska feg av mig så det är välbehövliga och lärorika klasser för mig. Vi gjorde mycket från grunden som kullerbuttor, hopp, volter och liknande.

Efter klass gick jag direkt till öppen dörr hos vår naprapat för att kolla min höft som jag har haft ont i i flera veckor. Gissade på en överansträngning men eftersom det gjorde ondare än någonsin efter lovet då jag vilat så började jag fundera på om det var något annat. Förra veckan kunde jag inte ens stretcha för att det gjorde så ont. Men Malin trodde ändå att det var en överansträngning. Eftersom jag automatiskt lutar lite framåt med axlar och höft när jag slappnar av trodde hon att jag ändå hade använt höften fast jag har lov och då när jag kom tillbaka drog den åt sig rätt rejält och det är därför det gör ont och känns som hela musklen krampar när jag lyfter benet eller stretchar. Det värsta är att det finns inte så mycket man kan göra mer än att jobba med teniken, hur jag lyfter ebenet och hur jag är placerad m.m. Ska boka en tid med James så han kan visa mig lite hur jag ska lyfta rätt. Ska också försöka rulla mycket på bollar och massera. Ja ja mycket snack. Här kommer iaf ett underbart klipp från i lördags. Ler fortfarande när jag hör det. Håkan är kung!

  

Kommentarer
Postat av: Marie

Haha är det ditt inlägg, fin sångröst i så fall och fina lampor i konserthallen hihi...:)



Du ta hand om dig, blir lite orolig om du ska börja få så mycket krämpor redan, knät är ju inte bra om det börjar bråka...



Kram mamma!

2010-11-15 @ 22:28:20
URL: http://marielindqvist.blogspot.com
Postat av: Elina

HÅKAN ÄR KUNG!



Take care sis <3

2010-11-16 @ 23:07:42
URL: http://lindqvistelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0