måndag

Oj vilken fin helg jag fick i Göteborg. Jag är så sjukt glad att jag kom iväg och fick tag i den där biljetten. Fastän jag kom sent på fredagen hann vi med väldigt mycket. En stor karneal i Hammrkullen utanför Göteborg på lördagen där en massa olika länder och folk var med och dansade samba, salsa och allt möjligt. Sen blev det en lång tripp på stan med sushi lunch och second hand shoppande. Ida visade mig runt i alla olika stadsdelar i gbg. Det är så sjukt mysigt överallt, inte alls så stressat och galet som i Sthlm utan alla är så lugna och trevliga. I like, känns verkligen som om jag skulle kunna tänka mig att bli Göteborgare en dag.
På kvällen var det fest för Idas rumskompis som vi var med på en stund och fick en massa god mat och tårta innan vi drog oss inåt stan. Väl på tsna tog vi några glas vin med idas kompis Eva och jag förundrades över att jag kunde köpa två glas vin billigare än vad ett glas kostar någonstans i Stockholm. Jag borde verkligen bli göteborgare! Vi fortsatte sen vidare till en nattklubb där vi dansade någon timme med några av Idas pluggkompisar.
Söndag var vi ganska trötta men drog oss ändå upp till ett helt okej väder och nybakade scones som idas kollektiv kompisar fixat, så himla underbara! Åkte in till stan igen och gjorde liseberg. Vi hde sån lyx att vi fick både gratis inträde och några gratis åkbiljeter var av Eva som jabbar där. Så kul! Var hundra år sen jag åkte karusell. Drog omkring några timmar innan jag var tvungen att åka hemmåt stockholmet. Kan bara sammanfatta helgen som helt fantastiskt. Ska bli mer Göteborg framöver det kan jag lova!

Nu är det ny vecka och jag måste verkligen ta tag i min ansökan till ackis som ska in snart! Awh får ångest över åldersdispansen som jag måste söka, vet i fasen vad jag ska skriva.
Fullt med jobb är det också, helt galet vilket tempo det är på hemfrid, idag hann jag inte ens gå på toa på flera timmar för det var så sjukt mycket, så när klockan började närma sig halv sex vara jag bara tvungen att lämna allt som jag egentligen hade kunnat sitta med minst två timmar till för att äntligen gå på toa och sen mot dansen.
Förövrigt fick jag fina ord från Val idag, han kom fram och sa att jag gjorde koreografin bra. :)

                        

                        

                        

                        

                        

                        

                        

                        

                        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0