tisdag

Idag är jag på något underligt sätt helt lugn i kroppen. Förra året efter första audition var jag sååå nervös på utslagningsdagen, jag var ju iofs helt säker på att jag skulle åka ut. Men idag är jag helt lugn. Och det beror verkligen inte på att jag är säker på att jag går vidare för det är jag fasen inte, det kan gå hur som helst. Men jag är helt lugn. Inte alls som igår. Jag hoppas det är någon inre intuition som vet att jag kommer gå vidare ;) men jag tror nog att jag har många gånger större chans att gå vidare i år än förra året. I år knner jag faktiskt att jag kan ha chans att komma in! Förra året kände jag direkt på första delen att jag inte skulle komma in, jag hade jättesvårt med baletten och jazzen förra året, satte inte stången och jazzkombinationen gick såå snabbt så jag trodde jag skulle börja gråta. Jag var seriöst redo att ge upp och gå ut därifrån. Men i år gick jazzen superbra. Satte båda de ganska simpla diagonalerna och även snurrarna i dem ganska bra. Och kombinationen i år hängde jag med på lätt :) Kändes jätteskönt, satte den helt båda gångerna vi visade upp. Så om jag gick vidare förra året med den dåliga audition så borde jag gå vidare i år med tanke på att audition gick så mycket bättre och jag kände mig så mycket självsäkrare. MEN man kan ALDRIG vara säker på någonting i dansvärlden, man vet aldrig vad domarna tänker. Klockan 19.00 ikväll vet jag, ska bli så skönt.

En annan sjuk grej som jag blev mycket mycket irriterad på i år är att tydligen har dem infört en ny grej att alla som gått förberedande detta år går automatiskt vidare till andra omgången. Fy fasen! Varför införde dem det i år för och inte förra året? då hade jag sluppit gått runt och varit nervös en hel dag. Men jag tycker faktiskt att det är sjukt orättvist för jag vet att det är ganska många i årets förberedande som inte är speciellt bra för de brukar ta kvällsklasser med mig ibland. Och då betyder ju det att personer som kanske är bättre än dem inte kommer gå vdare till andra steget för de kan ju inte ta vidare hur många som helst. De är ju ändå en 20 stycken som är garanterade och de lär ju bara ta vidare hälften av alla sökande fortfarande. Shit nu blev jag lite nervös bara för att jag tänkte på det :/ ja ja vi får ju se ikväll. Nu ska jag iaf möta upp min fina Maja och så ska vi åka och bada vid långholmen. Hörs ikväll när jag vet ;)

                         Lite bilder från midsommardagen då vi var ute i nossen och hade myspicknick

                   

                   

                                 

                                 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0