måndag

Måndag och nya tag! inte för att jag var särskilt sugen på att jobba imorse när jag steg upp tjugo över sex men vad fan det är bara att bita ihop. Tre veckor kvar nu sen väntar ovissheten igen till jag hittat ett nytt jobb. Fick ett fint mail av Therese Carlsson idag efter att jag tackat ja till daybase linjen. Hon skrev att hon blev jätte glad över att jag ska gå där och att jag har så fina danskvaliteter. Hoppas hon kan hjälpa mig in på ackis nu till nästa år.

I helgen var jag och Nicke hemma i Smålandet. Blev tyvärr inte lika bra väder som jag hade hoppats men mysigt ändå. Spenderade helgen med familjen och lilla Felix som mamma och pappa tar hand om när familjen skedebäck är på semester. Felix är världens gulligaste hund :) Jag kunde iaf smita tidigare från jobbet i fredags så vi hann hem till mysig taco kväll med familjen. På lördagen gick mamma och jag och second hand shoppade (!?) haha faktiskt i lilla Vimmerby. Jag hittade en blå skjorta som jag letat efter så länge. Eftermiddagen spenderade vi hos Nickes föräldrar med fika och cricket. På kvällen var vi på middag hos mamma och pappa igen eftersom skedebäcks var där och lämnade Felix.
Söndag följde jag först med Elina upp till stallet. Hon hade hand om alla djuren på gården den här helgen så jag och min lilla kusin Linus hjälpte henne att mata alla ankor, höns, katter och kaniner :) Så mysigt ibland att vara på landet. Bara ta långa djupa andetag och känna lukten av gräs, hö, djur och sommar. Fint! På eftermiddagen åkte mamma och jag och hälsade på min gammelmormor och gammelmorfar. Stackars gammelmormor är alldeles dement och kommer inte ihåg mycket. Men roligt kan man ha åt henne ibland

mamma : det där är ju du och din tvillingsyster lizzie
Gammelmormor: Nähä du jag har aldrig varit tvilling, det måste dem ha skrivit fel

haha roligt men sjukt. Tänk att man kan glömma bort att man har en tvilingsyster. Men ibland kom hon helt plötsligt ihåg de mest konstiga saker, som när vi stod och tittade på ett släkt kort och gammelmormor säger " ja där är du ju och Dick" Mamma och jag bara tittade på varandra, hur fasen kom hon ihåg pappa liksom? när hon inte ens kom ihåg namnet på mormor.
jag tog iaf tåget tillbaka till Sthlm på kvällen, roade mig med en massa gamla avsnitt av första säongen av Mia och Klara på datorn. Så bra! Nu blir det bingen i hopp om att min vedervärdiga hosta ger med sig inatt. 


                                                              
                                                          Hur bra är inte det här då? jag älskar Katla!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie Holmberg

Å vad uppmuntande med ett mail ifrån henne :) Och som sagt där får du nog mycket bra hjälp, hört mycket gott om den skolan...!



Kram!

2010-07-20 @ 19:05:14
URL: http://www.holmbergarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0