söndag

Ska strax gå och lägga mig efter en händelserik helg men först slänger jag in ett litet inlägg om allt.
Blev inte så mkt jobb torsdag fredag som jag trott för resterande av mina arbetskamrater hade visst bestämt sig för att börja imorgon istället och då vill man ju inte vara sämre. Nä men hade ingen lust att sitta själv på kontoret i två dagar så jag gav mig själv två dagar till ledigt och det ska man ju inte gnälla över. Torsdag blev en lugn packa upp dag och fredag blev det stan med Becci och Majsi. Himla underbart och träffa mina små gryn igen :)

Fredag kväll blev lugnt med let's dance och en sjuk skräckfilm som jag hittade bland en massa nedladdade filmer. Instägd hette den och var nog bland den jobbigaste jag sett. Handlade om ett gäng tjejer som blev instängda i en grotta med en massa konstiga varelser. Det konstiga var att den var inte speciellt läskig det var mer att den var så fruktansvärt jobbig för den hade verkligen med alla mina fobier som klaustrofobi, mörker, panikångest, läskiga djur och varelser. Och nu kommer det tydligen en instängd två på bio, dröjer nog ett tag innan jag pallar och se den.

Lördag fick sen bli en dag på stan med Oline som kom tillbaka till sthlm då. En riktig mysrunda på söder och jag hittade en klänning på rean som jag suktat efter hur länge som helst för super pris. Blev lite fika och ta igen snack för senaste tre veckorna vi inte setts. Efter det skulle jag möta upp Nicke för att gå på avatar på bio med Pontus, Lovisa, Glenn och Linda. Då började jag helt plötsligt känna mig helt slut och fick super ont i huvudet. Kände mig jätte seg hela bion och satt och frös sjukt mycket. Filmen var iaf sjukt bra. Hade inga förväntningar när jag gick dit för jag brukar verkligen inte gilla science fiction men den här var verkligen sjukt sjukt bra. Jag levde mig in så mycket i filmen, den var både sorglig och vacker och mäktig, ja sjukt bra helt enkelt, rekommenderas verkligen även om man i vanliga fall inte gilla sci fi :)

Efter bion gick vi hem till Glenn och Linda jag kände mig lite bättre så jag hängde på vi beställde lite mat, drack öl och snackade en massa, väldans trevligt. Men jag började iaf känna mig värre igen, ont i huvudet, snurrig, frusen och dan. Så när nicke och jag skulle hem så kände jag mig helt slut ocb började ana att det var lite feber i kroppen. Så när vi kom till gullmarsplan med tunnelbanan och skulle byta mot skarpnäck var vi tvugna att springa till tuben över plattformen för att hinna med och när vi kom in i vagnen så bara började allt snurra och det kändes som jag skulle svimma, sjukt otäckt. Det var massa folk med så jag fick ingen sittplats. Till sist snurrade det så mycket att jag inte såg någonting, verkligen galet otäckt har aldrig svimmat i mitt liv men där var det så nära. Som tur var så satt det en tjej precis brevid där jag stod och hon såg väl att jag inte mådde bra så hon gav mig sin sittplats. Shit hon måste ha trott jag var superpackad herregud. Men det var verkligen otäckt. Men när jag kom hem iaf så visade det sig såklart att jag hade 38,5 graders feber så det var väl inte så konstigt att jag höll på att svimma på tunnelbanan efter springturen.

Har svettats som en gris inatt så jag svettades väl bort febern för jag har varit feberfri hela dagen. Skönt. Har verligen inte tid och bli sjuk nu när jag ska börja jobba igen. Så idag blev det lungt så inte febern kom tillbaka. Nicke har lagat tacos till oss och jag har degat i soffan med sex and the city och en massa family guy. Skön dag. Men imorgon iaf sätter det igång på riktigt. herrejesus vet inte hur jag ska orka en hela vecka och gå upp klockan sju, kommer verlkligen och dö. Men men det är bara och bita ihop jag ska klara den här våren lika bra som jag klarade av hösten! 

              

Och by the way, funderade lite på det idag men sen jag blonderade tillbaka mitt hår från rött, vart tog mina
naturliga lockar vägen? Helt borta, verkligen ett mysterium
  

Kommentarer
Postat av: Emma

ursh, läskigt med febern, aldrig kul :(

2010-01-11 @ 10:24:57
URL: http://naeturfrost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0