torsdag

Ursch jag har fortfarande men efter gårdagens dansklasser. herregud vad hände egentligen helt upp och ner. Det växlade verkligen från superbra till uruselt på min dansteknik under tre timmar. Baletten var som vanligt ganska dålig hela klassen igenom. Jag förstår verkligen inte när det ska släppa för mig, när ska jag hitta rätt? och med rätt menar jag rätt hållning, utåtvridning, balans, styrka m.m. Blev också super nervis när rektorn för ackis helt plötsligt stiger in under klassen och ställer sig och kollar. Iofs gjorde det nog mig otroligt skärpt för jag satte hela adagiot då och fick t.o.m. ett "bra" av Ann-Marie när jag gjorde en av piruetterna.

Val's klass sen då, awhh herrejesus. Det var verkligen stunder när jag seriöst tänkte "jag slutar med dansen" Uppvärmningen började iaf super, satte alla moment och t.om. de tunga teknikdelarna som jag aldrig orkar sätta, speciellt inte när jag haft en tung balettklass innan. Men sen kom diagonalerna och det roliga är att Val börjar med att säga "This is a easy one so I'm just gonna take it once" fast det visar sig vara en jättekonstig och super svår diagonal. Alla var helt lost med vändningar och riktningar och Val står och skriker på oss "It's awful, you can better" Det slutar med att han går ut och ber personalen i cafèt att stänga av kameran så ingen i cafèt kan se in på klassen "Idon't want anyone to see that, that was just awful" och "I hope you had a bless cause I had, that was really funny to watch" Aouch, shit vad man skämdes då och kände sig värdelös. Men sen iaf blev det lite bättre under koreografin och Val kom t.o.m fram till mig och sa "That was really nice, now make it bigger" ja herregud det är de små sakerna som gör det. Kan bli helt överlycklig över en sån kommentar från självaste skräcken Val som ni kanske förstår efter gårdagens kommentarer.

Men det är bara att bita ihop och förbereda sig för ännu en dansdag. idag står jazz med Therese Carlsson och street med bianca fernström på schemat. jag älskar mina danstorsdagar, det får mig verkligen att överleva de tråkiga jobbtorsdagarna. Idag har vi två timmars produkt utbildning. snark, kommer typ somna. 


                  
                           Ett gammalt sytycd klipp som aldrig blir tråkigt. det är gåshud varje gång
                

Kommentarer
Postat av: Marie

Usch då, det låter riktigt tufft. Men det var ju tur att det gällde alla. Du kämpar verkligen på!!

Kram Marie!

2010-02-11 @ 22:30:07
URL: http://marielindqvist.blogspot.com
Postat av: Spiderchick

fanx för snäll comment =)

2010-02-12 @ 11:01:38
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Nathali

Kul att det går så bra för dig. Ser verkligen upp till dig hur mycket som helst. Klippet från sytycd är asbra! :D

2010-02-12 @ 13:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0