fredag

Då var det ett nytt år om 7 h och 45 minuter. Ja 2010 gick fort som vanligt. Strax ska vi iväg till Pontus och Lovisa som har stort nyårskalas. Ska bli fett. Har aldrig varit i Sthlm innan på nyår så jag hoppas jag får se mycket raketer ikväll!

Måste bara berätta om min sjuka tågresa tillbaka till Sthlm igår. Jag hade ju relativt tur när jag åkte hem, båda tågen gick och i relativt rätt tid. Men med SJ kan man aldrig ha tur två ggr. När jag kommer ned till stationen så är det såklart ersättningsbuss till Lkpg. Ganska väntat eftersom kustpilen aldrig går i princip. Mitt tåg till Sthlm från Lkpg gick tjugo minuter efter att vi skulle ha kommit fram så jag ställde mig in på att jag skulle missa det. Och såklart så kommer inte bussen förrän 45 minuter efter att tåget skulle ha gått. Så såklart missar jag mitt tåg till Sthlm. Går och pratar med snubben i luckan på stationen om att jag kommer missa mitt tåg och han säger till mig att jag ska prata med tågvärden som kommer vara med på bussen, hon hjälper mig.

Så jag sätter mig såklart på bussen i tron om att tågvärden ska hjälpa mig att boka om mig till nästa tåg istället. Men när jag ska prata med tågvärden så vägrar hon hjälpa mig eftersom jag hade sista minuten biljett och då kan inte hon hjälpa mig boka om den. Jag får prata med sj på stationen i Lkpg säger hon. Jag får lite smått panik eftersom det är stängt på stationen i Lkpg och där ka ju ingen hjälpa mig. Tågvärden säger t.om att jag troligtvis kommer få köpa en ny biljett och inte få plats på nästa tåg. Panik!! Blev så jäkla arg och nervös vad fan skulle jag få betala en ny biljett på 500 spänn för att tåget var försenat. Har aldrig varit med om liknande. Men mamma hjälpte mig iaf att ringa till sj och de bokade ju såklart genast om min biljett utan kostnad och sa att tågvärden skulle ha hjälpt mig, sista minuten biljett eller inte. När det är störningar i trafiken så att man missar sitt tåg är det alltid deras skyldighet att boka om ens biljett. Så slutet gott iaf men fy vad arg jag var på bussen. Det värsta är att i sådana situationer när det är en massa folk runt omkring är det så jobbigt för alla glor men ingen hjälper en.

Nu dags att bege sig på nyårs fest.

GOTT NYTT ÅÅÅÅR!!

                    


Kommentarer
Postat av: Marie

Tur du har lilla mamma ibland hihi..:) Skämt å sido tur att det ordnade sig men jag skulle bra gärna vilja veta vem tågvärden var för hennes namn skulle SJ behöva ha... och lära henne ett och ett annat det stoplskottet:( Du ska veta att du hade en arg mamma också så arg att jag t.o.m. glömde bort ditt personnummer hahaha...



Kramar till er!!

2010-12-31 @ 16:16:33
URL: http://marielindqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0