onsdag

Idag har verkligen varit en sån där super usel dag på jobbet. Bara en massa skit samtal och inte en enda bokning. Det är så konstigt de där vissa dagar, hur dåligt det kan gå. Tror inte en enda av oss bokade ngt idag. Det blir likson som ngn dålig aura över hela företaget. En liten bra sak idag var iaf att min kund dök upp imorse, så mer pnegar till mig.

Men som alltid efter en sån skitdag är man så opepp på allt och vill bara hem och sova när man tvingar sig iväg till dansen. Förra veckan var jag på Val Suarez moderna jazz för första gången och var heeelt lost. Ville bara gråta när jag gick därifrån för att jag kände mig så dålig. Så det tog verligen emot när jag gick dit idag igen för att ge det en andra chans. Och med förväntningen att det skulle gå lika dåligt idag precis som förra så blev jag helt chockad över mig själv när det gick så sjukt bra. Helt otroligt. Jag satte båda grejerna på diagonalerna och han går verkligen igenom såååååååå sjukt fort så det är helt galet. Så på toppen av det satte jag också hela koreografin som också går såååå fort. Och det var sååååå jävla kul. Jag tror jag aldrig har njutit så mycket av en koreografi någon gång. Han har så undebar stil, bara lyriska moderna jazz steg till soft härlig musik. Jag tror jag kollade på klockan varje minut och önskade att klassen aldrig skulle ta slut. Bara en gång till, snälla en gång till please?
Nu längtar jag redan till nästa onsdag.
Imorgon blir det iaf en dansfri dag. Det bara värker i varje muskel och fötterna är helt förstörda av blåsor och andra krämpor så en liten paus får det bli på två dagar innan det blir balett igen på lördag.



          
En koreografi som Val gjort, rikitgt typisk för hans stil, en massa vändningar och snurrar hit och dit

Kommentarer
Postat av: T

Vad skoj! :) Vad är det du dansar nu ? Alltså skulle gärna komma och ta en klass, men känns som att man missat allt typ? Kraam

2009-09-17 @ 23:24:49
URL: http://theresiast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0