torsdag

Igår hade jag en otrolig dansuppenbarelse på Vals moderna jazz klass. Jag blev så fruktansvärt lycklig och bara svävade på moln hela kvällen. Jag har verkligen haft världens sämsta vecka förövrigt på jobbet och har verkligen börjat fundera på om det här slitet är värt det för dansen men igår vände verkligen allt. Vals klasser som jag har skrivit om innan är så himla svåra så det är alltid upp och ner när man tar dem, ena dagen vill man bara gråta för att man inte hänger med och känner sig sämst i universum och nästa klass vill man nästa gråta av lycka när man klarat klassen och koreografin, som igår. ´Ja igår då gör han vääärldens finaste koreografi och jag är i heaven och det blir bara bättre. När han visat hela koreografin och sätter på låten så är till en av världens vackraste låt från soundtracket till amelie från montmartre en av mina favorit filmer. Och jag höll på att dö av lycka, det bara gick en stor rysning genom hela kroppen och allt bara kändes så rätt. Jag tänker verkligen aldrig aldrig ge upp. De där små små studerna är värda allt annat, allt slit, alla tårar, alla ekonomiska bekymmer, all träningsverk, svett och blod. Jag är lycklig när jag får dansa så är det bara!


                                                  Den underbara låten vi gjorde koreografi till
                   

Kommentarer
Postat av: Elina

Du är lycklig att vi kommer imorn också ;) hehe..

2009-10-15 @ 21:24:33
Postat av: Marie

Heja Johanna!!! Jag tror på dig och det är dansa du vill och då ska du göra det också. Du kommer att lyckas jag vet det...



Älskar dig mamma!

2009-10-16 @ 16:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0