söndag

Jahopp då var det ytterligare en helg över. Men en riktig mysig en har det varit med syrran och hennes kille som har varit och hälsat på oss här i Sthlm. De kom i fredags kväll och då hade vi fixat lite mat och fredagsmys :)
Lördag blev det en lång sväng på stan handlade lite kläder åt elina och nicke och en vinterjacka till offe. Jag fick nöja mig med en mössa och vantar som är välbehövlioga nu till hösten. Måste verkligen hålla i pengarna denna månad och hoppas på en bättre inkomst nästa månad då ja förhoppningsvis sitter och ringer och gör marknadsundersökningar istället för att ringa och boka folk på möten. Just det, ringde en kille på posten i farsta i fredags som jag fått numret av Lena min gamla chef på posten i Vimmerby. Och jag tror jag fick lite napp där, för han ville att jag skulle återkomma på måndag då det lät intressant med ngn som kunde jobba extra. Härligt!

Ja tillbaka till helgen, efter en lång shoppingrunda bestämde vi oss iaf för att åka hem och spendera lördagskvällen hemma. Vi var lite inne på att kanske gå på ngn teater på kvällen, men allt vi ville se var slutsålt. Eftersom varken Offe eller Elina är 20 så skippade vi att försöka gå ut då det är sjukt svårt att komma in någonstans här om man inte är 20, och vandra omkring hela kvällen och leta efter ett ställe kändes inte så lockande. Så vi åkte och köpte en massa mat, hyrde två filmer och åkte hem för en trevlig hemmakväll istället. Kocken Offe lagade supergod mat och Nicke fixade efterätten som åts framför "tjenare kungen" och "allt flyter".
Sist körde vi lite spel med frågesport och "word". Blev en härlig kväll ändå utan teater eller utgång.

Idag har vi bara degat då det blev lite sent igår så vi kollade på "johan falk, gruppen för särskilda insatser" på dagen som vi också hyrde igår, sen drog vi in till stan för bio. Det blev "bröllopsfotografen". Galet bra var den kan jag lova, alla ni som gillade "smala sussie" kommer älska bröllopsfotografen. Den var kanske inte lika rolig som smala sussie men mer seriös med lite allvarlig handlig, en superbra kombo! Nu ligger vi allihop och degar framför engelska Wallander. Haha gud vad mycket film vi sett i helgen, men det gillar vi. Film och gott att äta, en riktig myshelg med älskade syster.

             

 

              

              

               

              

               




Kommentarer
Postat av: Marie

Ni verkar haft en riktig toppenhelg med massor av mys ni systrar med respektive... Snart dags att komma hem så vi också får träffas. Saknar er!!



Kramar i massor!

2009-10-20 @ 18:25:04
URL: http://[email protected]
Postat av: Elina

Tack åter igen för helgen :)

Hoppas du skriver ett nytt inlägg, det går lite trögt med det i veckorna ;) hehe nee men jag är nyfiken hur deet har gått för dig med jobb o.s.v. :) Puss

2009-10-22 @ 11:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0