söndag

Ohh herre min gud, är helt slut efter den här helgen, det har verligen gått i ett, därav min inaktivitet här på bloggen. Men jag har iaf träffat min vänner mer på dessa tre dagar än vi gjort på hela året hittils och det är ju gött.
I fredags iaf stannade jag kvar i skolan när vi var klara, satt och hade lång snack med mina underbara klasskompisar, käkade och fikade, Sen tog teresia och jag iaf tag i oss själv och försökte koreografera lite till våra slutgrejer, men det gick inte så bra när vi var så trötta så när klockan var tre gav vi upp oh åkte hem. Väl hemma lagade nicke och jag god mat och så kom Pontus på besök och joinade oss till vår fredagsmiddag och let's dance. När klockan började närma sig nio kom becci, maja och Oline. Vi drog fram vinet och musiken och hade det gött. Pontus fixade en inbjudan till mig på spotify så nu har jag äntligen det med, lite efter men va fan :)
Klockan bara sprang iväg och vi var sugna på att åka på fight club på gula villan vid universitetet men klockan var redan över tolv så vi var lite tveksamma. Men till slut bestämde vi oss, slängde på oss kläderna och sprang ner till tåget. Hann precis med och kom fram till gula villan strax innan ett, gött tänkte vi två timmar att dansa gärnet det blir perfa. Men tji fick vi. Efter vi precis hängt in jackorna, gått på toa och ställt oss i baren går brandlarmet! Alla ignorerade det först och trodde det var av röken på dansgolvet så vi hängde kvar, men då stängde de baren och tvingade alla ner i lobbyn. Så där fick vi stå i nästan en timme! riktigt kul när man betalat hundra spänn i inträde. Till slut bestämde vi oss för att ta våra jackor och dra, ingen verkade göra ngt åt brandlarmet ändå, Men då blev det helt kaos i jackkön och alla började knuffa på och trängas så det var verkligen kaos. Oline blev helt svimfärdig så alla gick ur kön igen. DÅ äntligen stänger de på musiken igen, när klockan är kvart över två! awhh så fyrtiofem minuter hann vi dansa lite innan vi begav oss hem. puh! helt sjuk och inte så lyckad kväll. Men förfesten var ju kul och det är ju en tröst.

                          



                             

                                 

                                            

                                           

Igår låg jag i sängen och halvsov när jag fick sms, tänkte "nu har jag sovit länge, klockan är säkert tolv eller kanske ett". Går upp tar min mobil och sätter mig på toa. Öppnar mobilen slänger en blick på klockan 14.27!!!! fick panik, har aldrig sovit så länge i hela mitt liv, okej att vi kom hem vid fyra men halv tre kom igen! så då var ju den dagen liksom. Men vi gjorde oss iaf iordning och åkte in till stan. Mötte upp Oline, peder och maja och gick och käkade i kungshallen. Vid halv sex gick vi på bio och såg "män som hatar kvinnor" sjuuuuukt bra! Jag bara älskade ju böckerna och det var undebart att filmerna levde upp till mina förväntningar. Och Noomi Rapace var ju heeelt sjukt bra som min favvo Lisbeth Salander. Men ett antal tårar blev det ju såklart både av glädje och sorg, ursch vilka vidriga scener det finns med.
När filmen var klar köpte vi lite chips och åkte hem till oss och kollade på slutet av melodifestivalen (kom igeeeen sverige, inte mer carolin af ugglas nu jag döör jag!) och avslutade kvällen med crocodile dundee 3 haha lite nostalgi där.

Idag vaknade jag iaf vid tio hehe tidigt! Tog tag i lite klippning av musik till min koreografi och det var ju ett tag sen så det tog ett tag. Åkte in till stan vid två tiden och mötte upp maja och Oline vid rival för att gå på en föreläsning om hälsa och välmående för kvinnor så här på internationella kvinnodagen. mycket bra och inspirerande från många av föreläsarna. och Ann söderlund var suverän som konfrencier. Så fick alla en härlig goodiebag med med en massa produkter som tvålar och godis och grejer, himla mysigt.
nu är jag hemma och ska njuta av mia och klara och en god pizza och ladda för ännu en tuff vecka! see ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0