torsdag

Har precis lyssnat på sommar i p1 med Petra Mede. Shit vilken nyvunnen respekt jag har för den kvinnan! Har kanske inte varit super förtjust i henne innan. Har faktiskt tyckt att hon varit lite för ironisk jämt, men nu förstår jag var ironin kommer ifrån.
Människan tränade dans sex dagar i veckan från hon var tretton till tjugo då hon var nyutexaminerad dansare från balettackademien och hennes rygg pajar. Fatta att hon kämpat tusentals timmar i sju år för att nå sin dröm och när hon väl gör det så skiter sig allt. Hon skadade sig så mycket att hon var mer eller mindre sängliggande i fyra år, fatta FYRA år! Från hon var tjugo till hon var tjugofyra! De bästa åren liksom, det är då man ska leva och ha kul och hon kan inte sitta still längre än femton minuter utan att svimma av smärta! Tänk att hon aldrig mer kunde ta ett danssteg efter det. Jag kan inte ens föreställa mig att något skulle hända så att jag aldrig mer kunde dansa. Det gör ont i magen bara jag tänker på det. Vet inte vad jag skulle ta mig till. Puh! Och jag som suttit här imorse och beklagat mig att jag inte kommer kunna dansa så mkt i höst som jag egentligen velat. Men nu tänker jag ALDRIG meta klaga öer någonting med dansen, för jag är så inihelvetes glad att jag ens kan dansa överhuvud taget! 




Lyssna på hennes sommarprat och alla andra från denna sommaren på p1:s hemsida, missa heller inte Alex Schulmans underbara sommaprat om hans dotter och sin avlidna pappa. jag grät krokodiltårar! Det kommer finnas med musik fram till den 15 sept.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0